Friday, Feb 1, 2019

صفحه نخست » صحنه خودکشی غلامرضا تختی بازسازی شد

takhti_020119.jpgرکنا: فیلم «غلامرضا تختی» به کارگردانی بهرام توکلی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان، چهارشنبه ١٠ بهمن در اولین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر برای اهالی رسانه و منتقدان و در سینماهای مردمی نمایش داده شد که پس از آن نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «غلامرضا تختی» برگزار شد.

به گزارش رکنا، در این نشست بهرام توکلی کارگردان، سعید ملکان تهیه کننده، ستاره پسیانی، ماهور الوند، بهنوش طباطبایی، حمیدرضا آذرنگ بازیگران، امیرحسین قاسمی صداگذار، رشید دانشمند صدابردار، میثم مولایی تدوین گر، امیر ملک پور طراح لباس، پیمان مقدم طراح صحنه ،محمدرضا منصوری مجری طرح و با اجرای فرزاد حسنی- مجری در آخرین سانس اولین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با حضور اهالی رسانه برگزار شد.

بازیگران نقش اصلی تختی بین خبرنگاران نشستند

در ادامه نشست پس از انتقاد یک خبرنگار برای قرار نگرفتن بازیگران نقش اصلی این فیلم مقابل خبرنگاران ، حمیدرضا آذرنگ در مورد بازیگران نقش تختی در این فیلم گفت: معتقدم بزرگترین بازیگران ایران هم نمی توانستند لبخند و صداقت بازیگر نقش تختی را به این راحتی در فیلم نشان دهد که پس از آن آذرنگ دست بازیگران نقش اصلی را گرفته و در نشست پرسش و پاسخ مقابل خبرنگاران می آورد.

بازیگران نقش تختی را محسن تختی، شاهرخ شهبازی و علیرضا گودرزی بازی می کردند.

ملکان هم در بخش دیگری از اظهاراتش در این نشست، گفت: ما استفاده کمی از شهرک غزالی کردیم و بیشتر فضاها را خودمان به کمک ویژیوال افکت ساختیم. ماه ها شبانه روزی کار کردیم و نتیجه زحمات آن ها را دیدیم.

توکلی در مورد نحوه مرگ تختی و خودکشی او در فیلم گفت: ما می خواستیم به این مورد اشاره کنیم که همیشه به این پرداخته می شود که تختی خودکشی کرده یا کشته شده، درحالیکه آن چیزی که مهم است نحوه زندگی تختی است که آن را ماندگار کرده است. پس ما آمدیم و در اول فیلم به این سوال پاسخ دادیم و بعد به زندگی تختی پرداختیم. هرکس که در مورد زندگی تختی تحقیق کند در نهایت به این پاسخ در مورد مرگ او می رسد.منابع و مستندات هم دراین مورد زیاد است.

توکلی ادامه داد:طرح اصلی فیلم نامه و نگارش آن به همراه آقای ملکان انجام شد زیرا ایشان از سال ها پیش به این ایده فکر می کردند.من فقط سعی کردم کمک شان بکنم.

ملکان درباره واقعی بودن داستان بیان کرد: این طو نیست که فیلمسازان از پژوهش غافل شوند اما همه فیلم واقعیت است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy