Wednesday, Feb 6, 2019

صفحه نخست » دستور خامنه‌ای برای اصلاح ساختار کشور ظرف چهار ماه

rahbar_larijani.jpgدویچه وله ـ علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران در جلسه شورای اداری استان قم گفت که به دستوررهبری ساختار کشور در چهار ماه آینده باید اصلاح شود. لاریجانی هشدار داد که در شرایط فعلی نباید به مشاجرات سیاسی دامن زد.

مشکلات اقتصادی نگرانیهای مقامات ایران را برانگیخته است. علی لاریجانی ظهرروز چهارشنبه ۱۷ بهمن (۶ فوریه) در هشتمین جلسه شورای اداری استان قم ضمن اشاره به اوضاع منطقه و خروج آمریکا از برجام گفت که آمریکا به ایران فشار اقتصادی آورده است تا مانع از توسعه و آبادانی شود.

رئیس مجلس ایران در ادامه خاطرنشان کرد: «رهبر انقلاب با تدبیر دستور اصلاح ساختار کشور در مدت چهار ماه آینده را دادند. در این جهت وفاق داخلی و وحدت درونی یکی از الزامات مهم سیاست داخلی است.»

لاریجانی تاکید کرد در شرایط فعلی، دامن زدن به مشاجرات سیاسی به صلاح کشور نیست.

مشکلات اقتصادی که از جمله در نتیجه تحریم‌های آمریکا علیه ایران بروز کرده نگرانی مقامات ایرانی را برانگیخته است و برای مقابله با مشکلات اقتصادی مجبور شده‌اند اصلاحات ساختاری در مدتی کوتاه انجام دهند.

مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

مقامات از رهبر گرفته تا رئیس قوه مقننه و نمایندگان مجلس برای کاستن از مشکلات اقتصادی، اصلاح قوانین و ساختار کشور را مطرح می‌کنند اما عملا طرحی جامع برای مقابله با مشکلات اقتصادی ارائه نکرده‌اند.

برخی از مقامات از جمله علی مطهری از مقاومت در برابر اصلاحات هم سخن گفته‌اند.

علی مطهری، نایب رئیس مجلس ایران معتقد است که اصلاح قانون اساسی جمهوری اسلامی ضروری است اما عده‌ای مقابل این کار "گارد دارند" چون معتقدند قانون کنونی "کامل و خوب" است و عده‌ای نگرانند که این قانون بعد از اصلاح بدتر شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy