Wednesday, Feb 6, 2019

صفحه نخست » هر آنچه ترامپ در سخنرانی سالانه خود درباره ایران گفت

sotu_020619.jpgیورونیوز - دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا سه شنبه شب در سخنرانی سالانه خود حکومت ایران را «فاسد، دیکتاتور و حامی تروریسم» خواند.

رئیس جمهوری ایالات متحده در بخشی از سخنانش حکومت «افراط گرای» ایران را «اصلی ترین حامی مالی تروریسم» در جهان معرفی کرد.

وی در مورد تصمیم به خروج از توافق هسته ای با ایران گفت: «دولت من برای مقابله با اصلی ترین حامی تروریسم، حکومت افراطی ایران، قاطعانه عمل کرد.»

رئیس جمهوری آمریکا تحریم های به اجرا گذاشته شده علیه ایران را «سخت گیرانه ترین» تحریم هایی دانست که تاکنون علیه یک کشور به اجرا گذاشته شده است.

او گفت: «من برای اینکه اطمینان حاصل کنم این حکومت فاسد و دیکتاتور به سلاح هسته ای دست پیدا نمی کند آمریکا را از توافق فاجعه بار هسته ای با ایران خارج کردم. ما پائیز گذشته سخت گیرانه ترین تحریم هایی را که علیه یک کشور اعمال شده است به اجرا گذاشتیم.»

مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

دونالد ترامپ در پایان سخنانش در مورد ایران اظهار داشت: «ما چشمهایمان را از حکومتی که مرگ بر آمریکا می گوید و تهدید به نسل کشی علیه یهودیان می کند برنخواهیم داشت.»

واکنش ظریف به سخنرانی ترامپ: حامی دیکتاتورها، قصاب‌ها و افراط گرایان هستید

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران روز چهارشنبه در واکنش به سخنرانی سالانه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در کنگره این کشور از ایالات متحده به عنوان حامی «دیکتاتورها، قصاب ها و افراط گرایان» یاد کرد.

وزیر خارجه ایران تنها ساعاتی پس از سخنرانی سالانه دونالد ترامپ در کنگره این کشور در صفحه توئیتر خود نوشت: «ایرانی ها از جمله هموطنان یهودی ما در حالی ۴۰ سال پیشرفت برغم فشار آمریکا را گرامی می دارند که دونالد ترامپ بار دیگر اتهاماتی را علیه ما در سخنرانی سالانه خود مطرح می‌کند. خصومت ایالات متحده به حمایت این کشور از دیکتاتورها، قصاب‌ها و افراط گرایان منجر شده است. ترامپ برای منطقه ما تنها ویرانی به ارمغان آورده است.»

تاکید پمپئو بر «چهل سال شکست رژیم فاسد ایران»؛ انقلابیون جز بدعهدی چیزی برای ارائه ندارند

صدای آمریکا - در تازه ترین موضع گیری، وزیر خارجه آمریکا به مناسبت سالگرد انقلاب اسلامی می گوید انقلابیون ایران جز بدعهدی چیزی برای ارائه ندارند.

مایک پمپئو روز دوشنبه ۱۵ بهمن در توئیتر خود با اشاره به آنچه «بدعهدی انقلابیون ایران» نسبت به وعده های خود نامید، نوشت: «آیت الله خمینی در سال ۱۹۷۹ وعده خوشبختی در آینده را به مردم ایران فروخت، چهل سال بعد، رژیم فاسد ایران چیزی برای ارائه ندارد جز عهدی شکسته.»

آقای پمپئو همچنین در این توئیت بار دیگر از هشتگ #چهل_سال_شکست استفاده کرد.

وزیر خارجه آمریکا در این پیام توئیتری همچنین ویدئویی منتشر کرد که در آن بدتر شدن وضعیت اقتصادی و حقوق بشر طی چهل سال گذشته، با ارائه آمار افزایش بیکاری، کاهش شدید ارزش ریال در مقابل دلار و برخوردهای امنیتی با اقلیت های دینی و معترضان، به نمایش در آمده است.

هفته گذشته نیز وزیر خارجه آمریکا در توئیتر با اشاره به «چهل سال شکست جمهوری اسلامی» نوشت رژیم حاکم در ایران همواره ایدئولوژی را بر منافع و رفاه مردم ایران ترجیح داده است.

مایک پمپئو جمعه ۱۲ بهمن با منشن کردن (اشاره کردن) توئیت رئیس جمهوری اسلامی ایران نوشت: «حتی رییس جمهورتان به ۴۰ سال شکست رژیم ایران اعتراف می کند.»

مطالب بیشتر در سایت صدای آمریکا

وزیر خارجه آمریکا افزود: «نیازی نبود اینطور باشد، اما رژیم حاکم شما همواره ایدئولوژی را بر منافع و رفاه مردم ایران ترجیح داده است.»

این چندمین بار است که وزیر خارجه آمریکا برای ارتباط با مردم ایران به فارسی پیامی را در توئیتر خود منتشر می کند.

وزیر خارجه آمریکا آبان ماه گذشته همزمان با بازگشت تحریمها، به فارسی نوشت: «ایالات متحده با ایستادن در کنار مردم ایران با آنها ابراز همبستگی می‌کند. مردم ایران پس از گذشت تقریبا ۴٠ سال بیشترین صدمه را از سوء مدیریت و فساد اقتصادی خورده اند.»

وزارت خارجه آمریکا غیر از این نیز بارها به مسائل ایران پرداخته است.

توئیتر فارسی وزارت خارجه آمریکا نیز مرداد ماه گذشته با افزایش اعتراضات در ایران نوشت: «از صدای مردم ایران که نادیده گرفته شده است، حمایت می کنیم.»

همچنین، تیرماه گذشته وزارت خارجه ایالات متحده در صفحه توئیتر فارسی خود به مناسبت روز جهانی حقوق بشر، یاد زندانیان حقوق بشری در ایران را گرامی داشت و از زندانی بودن حدود ۸۰۰ ایرانی مروج حقوق بشر از سوی جمهوری اسلامی خبر داد.

آذرماه گذشته نیز وزارت خارجه آمریکا در پیامی در توئیتر خود به مناسبت روز جهانی مبارزه با فساد به ثروت حاکمان ایران و فساد دستگاه حکومتی جمهوری اسلامی با ذکر نام علی خامنه‌ای اشاره کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy