Wednesday, Feb 6, 2019

صفحه نخست » آسوشیتدپرس: ۴۰ سال پس از انقلاب، شکنجه هنوز در ایران رایج است

shekanjeh.jpgایران فردا ـ خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی از تهران می‌نویسد ۴۰ سال پس از انقلاب اسلامی، مردم ایران هنوز در زندان‌های حکومتی با شکنجه روبرو می‌شوند.

آسوشیتدپرس می‌نویسد: «با وقوع انقلاب درب‌های زندان‌های سیاسی ایران باز شد و رژیم جدید انقلابی آنها را به‌صورت موزه درآورده است. مجسمه‌های ساخته‌شده از موم و پارچه صحنه‌های شکنجه مخالفان حکومت گذشته در زندان‌ها را نشان می‌دهد که بازجویان روی آنها اعمال می‌کرده‌اند. امروز چهل سال پس از آن دوران بازرسان ویژه سازمان ملل و سازمان‌های مدافع حقوق بشر می‌گویند در زندان‌های قدیم و جدید ایران اعمال شکنجه علیه مخالفان حکومت که بسیاری از آنها خودسرانه و بدون محاکمه زندانی شده‌اند هنوز ادامه دارد.»

احمد شیخی ۶۳ ساله، که خود زمانی در رژیم گذشته زندانی سیاسی بوده است می‌گوید: «تا جایی که به عدالت و حقوق بشر مربوط می‌شود ما هنوز خیلی از این ایده‌آل‌ها دور هستیم.»

آسوشیتدپرس می‌افزاید: «امروز حکومت ایران به خاطر سرکوب حقوق بشر مردم کشور و فعالان مدنی شدیداً مورد محکومیت سازمان ملل و سایر سازمان‌های مدافع حقوق مدنی است.

در گزارش سال گذشته بازرس ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران آمده است 'مقامات حکومت ایران با واژه‌ها و تعاریف نامفهومی در مورد مسایل امنیتی هرگونه اعتراض مدنی و صلح‌آمیز فعالان حقوق بشر را به صورت فعالیت‌های خرابکارانه و غیرقانونی نشان می‌دهند و آنها را دستگیر و روانه زندان می‌کنند'.

شهردار سابق تهران زمانی قول داده بود که زندان اوین را به صورت یک پارک دربیاورد. این پروژه هیچ‌گاه عملی نشد و اوین هنوز پس از چهل سال یک زندان که در آن شکنجه هم اعمال می‌شود باقی مانده است.» [لینک به اصل مطلب]



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy