Wednesday, Feb 6, 2019

صفحه نخست » ‎داستان وزیری که در صورت کشته شدن ترامپ باید زنده بماند

trumptv_020619.jpgالعربیه - یک سناریو: تروریست‌هایی مجهز به اسلحه پیشرفته، بامداد چهارشنبه، هنگام سخنرانی سالانه دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا به ساختمان کنگره این کشور حمله کرده و او و تمام همراهانش از مسئولان را کشتند. ظرف چند ثانیه بزرگترین فاجعه در آمریکا به وقوع پیوست. آمریکایی‌ها می‌پرسند: «رئیس‌جمهوری، معاونش و همه مسئولانی که می‌شناختیم، کشته شدند. چه کسی اکنون تصمیم‌گیری می‌کند، از ما در برابر دشمنان حمایت و خلا بزرگ را پر می‌کند؟».

اگر چنین سناریوی هولناکی در واشینگتن در روز سخنرانی سالانه رئیس‌جمهوری آمریکا در کنگره روی دهد، چه پیش خواهد آمد؟

در آمریکا یک سنت امنیتی بسیار حساس وجود دارد که حدود سه سال پیش بر اساس آن یک سریال ساخته شد. خلاصه‌ای از این سریال را در ویدیوی زیر می‌بینید. این ویدیو نشان می‌دهد که رئیس‌جمهوری آمریکا، معاونش و تمام مسئولان به استثنای یک وزیر کشته شدند. این وزیر هم مسئول حل کردن بحران خونین شد.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

نام این سریال هم از این سنت امنیتی گرفته شد که هر ساله هنگام سخنرانی رئیس‌جمهوری در کنگره اجرا می‌شود. برپایه این سنت، یکی از اعضای دولت که میان عموم آمریکایی‌ها شناخته شده است، انتخاب می‌شود. او را «نجات یافته از پیش مشخص شده» می‌نامند. نام سریال هم از آن گرفته شده یعنی: «Designated Survivor». او اختیارات تمام کسانی که کشته شده‌اند را بر عهده می‌گیرد زیرا از پیش، سوگند قانون اساسی یاد کرده و خود را برای پر کردن خلا خطرناک احتمالی آماده می‌کند.

این شخص پیش از سخنرانی، در مکانی سری پنهان می‌شود. این مکان را تنها کسانی که مسئولیت حمایت از او را بر عهده دارند می‌شناسند. یک نماینده از نیروهای مسلح هم او را همراهی می‌کند تا حلقه ارتباطی با این نیروها باشد و بتواند با «چمدان هسته‌ای» حاوی دکمه‌های پرتاب موشک‌ها و بمب‌های اتمی، تعامل کند. این چمدان همراه آن‌ها در مخفی گاه سری خواهد بود. دستگاه‌هایی برای تماس با همه واحدهای نظامی، بخش‌های اداری، سفارت‌خانه‌ها و دیگر دولت‌ها نیز با آن‌ها در مخفی‌گاه سری خواهد بود.

بامداد چهارشنبه ریک پری وزیر انرژی آمریکا، برای این ماموریت انتخاب شد و برای بیش از دو ساعت «نجات یافته از پیش مشخص شده» بود. نام او پیش از آغاز سخنرانی ترامپ اعلام شد.

به مدت 3 ساعت جهان در دستم بود

در تاریخ آمریکا، تمام «نجات یافتگان از پیش مشخص شده» را مردم نمی‌شناسند. نخستین کسی که برای نخستین بار شناخته شد، ساموئل پیرس وزیر مسکن و توسعه عمرانی در دولت رونالد ریگان بود. او در سال 1984 این نقش را بر عهده گرفت.

999000.jpg

ریک پری وزیر انرژی کنونی، ساموئل پیرس و دن گلیکمن

دن گلیکمن وزیر کشاورزی در دولت بیل کلینتون هم در سال 1997، «نجات یافته از پیش مشخص شده» بود.

درباره او نوشته شده است که در منزلی روستایی متعلق به دخترش پنهان شده بود. پس از پایان سخنرانی کلینتون در کنگره، تمام کسانی که همراهش بودند، او را به همراه دستگاه‌ها و اسناد حساس ترک کردند؛ اقدامی که بر پایه دستورهای از پیش صادر شده صورت گرفت. هنگامی که خواست از این خانه خارج شود، هوا بارانی بود و به دنبال تاکسی می‌گشت تا او را به منزلش در پایتخت برساند، اما نیافت.

مدت زمانی طولانی منتظر ماند تا در نهایت یک تاکسی یافت. هنگامی که به خانه رسید، از او پرسیدند: «نگران شدیم مرد.. کجا بودی؟» او خندید و پاسخ داد: «به مدت 3 ساعت جهان را در دستم گرفته بودم».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy