Friday, Feb 8, 2019

صفحه نخست » دو قهرمان بوکس کشور، یکی کارگر روزمزد و دیگری در اتریش پناهنده شد

mobin.jpg

دیدگاه نو - اجلال قوانی روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر در ایران در توییتر خود در مورد دانا اسماعیل زاده قهرمان بوکس کشور نوشته است: « دانا اسماعیل زاده قهرمان و مدال آور کردستانی در رشته بوکس این روزها کارگر روزمزد است.دانا عضو تیم ملی بوکس بزرگسالان کشور و صاحب چند مدال طلا و نقره می باشد. او می گوید: برای امرار معاش خود و خانواده ام کارگر روزمزد هستم و چاره ای ندارم.». بسیاری از ورزشکاران کشور بخصوص در ورزش‌های فردی با مشکلات مالی شدیدی روبرو هستند.

تعدادی از ورزشکاران ایرانی به دلیل عدم حمایت مالی و معنوی از ورزشکاران ایرانی مجبور به پناهندگی و یا مهاجرت به کشور دیگر شده‌اند. همزمان با خبر مرتبط با دانا اسماعیل زاده، فدراسیون بوکس جمهوری اسلامی خبر از پناهنده شدن مبین کهرازه دیگر بوکسر تیم ملی ایران در کشور اتریش داده اند. بنابر اخبار منتشر شده مسئولین فدراسیون در فرودگاه اتریش متوجه عدم حضور مبین کهرازه در فرودگاه شده و پس از پیگیری مطلع شدند این ورزشکار در این کشور پناهنده شده است.

ایرنا نوشت...

احتمال پناهندگی مبین کهرازه، بوکسور ایرانی در اتریش ناپدید شد

حسین ثوری، رئيس فدراسیون بوکس ایران در واکنش به ناپدید شدن مبین کهرازه، ملی‌پوش بوکس ایران در فرودگاه اتریش از پیگیری در مورد وضعیت او با همکاری سفارت ایران در این کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، در حالی که تیم ملی بوکس ایران برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی مجارستان راهی اتریش شد تا از آنجا به مجارستان سفر کند، مبین کهرازه، بوکسور اهل سیستان و بلوچستان در وزن ۸۱ کیلوگرم در فرودگاه اتریش ناگهان ناپدید شد و ساعت‌ها تلاش کادر فنی و سرپرست تیم برای پیدا کردن او سودی نداشت.

ثوری با اشاره به این که هنوز نمی‌توان در مورد وضعیت او اظهار نظر قطعی کرد احتمال تلاش او برای پناهندگی را رد نکرد.

به گزارش فارس، موضوع مهاجرت ورزشکاران به کشورهای دیگر برای پناهنده شدن سال‌های سال است گریبان ورزش ایران را گرفته است. ما در رشته‌های مختلف ورزشی با این معضلات روبرو بوده‌ایم. در رشته‌های ورزشی مثل تکواندو، کاراته،‌ جودو طی این سال‌ها شاهد بودیم خیلی از ورزشکاران در حین اعزام با تیم ملی به مسابقات مختلف و یا به صورت پنهانی تصمیم به مهاجرت گرفتند و در واقع از تیم ملی جدا شدند. این روند همچنان ادامه دارد و قطعا باز هم چنین اتفاقاتی در رشته‌های مختلف رخ خواهد داد و مبین کهرازه که این روزها کسی از او خبر ندارد آخرین ورزشکاری نیست که تصمیم به مهاجرت گرفته.

تورنمنت بین المللی بوکس مجارستان در حال حاضر به میزبانی این کشور پیگیری می‌شود و ملی پوشان کشورمان در این رقابت ها حضور دارند.

در این باره حسین ثوری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فاس‌ خاطرنشان کرد: ما از طریق خانواده او در تلاشیم تا شاید آنها از کهرازه خبری داشته باشند و بتوانیم از این طریق از شرایط او مطلع شویم. هیچ کسی نمی‌داند او در حین سفر به کدام کشور رفته است. خانواده او هم نگران است و آنها نیز از این موضوع بی‌اطلاع هستند. به هر حال آنها جوان هستند و فریب می‌خورند. قطعا یک سال بعد مثل ورزشکارانی که در رشته‌های مختلف رفتاه‌اند پشیمان می‌شوند. ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که از او باخبر شویم.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy