Friday, Feb 8, 2019

صفحه نخست » کودتای نافرجام علیه ابوبکر بغدادی رهبر داعش

baghdadi.jpgبغداد - "الشرق الاوسط" - مقام‌های اطلاعاتی گفتند ابو بکر البغدادی رهبر گروه تروریستی «داعش» ماه گذشته در معرض کودتای نافرجام توسط عده‌ای از پیکارجویان خارجی قرار گرفته است.

این گروه برای کسی که طراح این کودتا را بکشد جایزه در نظر گرفته است.

روزنامه انگلیسی گاردین گفت کودتای نافرجام در دهم ژانویه در روستایی نزدیک شهر هجین سوریه واقع در دره رود فرات روی داد. این منطقه آخرین و بزرگ ترین موضع تمرکز «داعش» در شرق سوریه است.

مقام‌های اطلاعاتی منطقه‌ای افزودند «گارد شخصی و عده‌ای از پیکارجویان خارجی به دلیل حمله به بغدادی به تیراندازی متقابل دست زدند و سرکرده «داعش» توسط محافظانش به بیابان‌های اطراف منتقل شد. «داعش» برای کسی که ابو معاذ الجزایری را بکشد جایزه در نظر گرفته است.

به گفته گاردین، الجزایری یکی از پیکارجویان خارجی کهنه کار در این گروه است. هر چند این گروه تروریستی الجزایری را به عنوان طراح کودتا معرفی نکرده اما تخصیص جایزه برای کشتن یکی از افراد باسابقه گروه اقدام بی سابقه به شمار می‌رود. به همین دلیل مقام‌های اطلاعاتی تصور می‌کنند که این فرد طراح اصلی کودتای نافرجام است.

گاردین افزود «مقام‌های عراقی و همتایان انگلیسی و آمریکایی‌شان اطمینان دارند که البغدادی به تازگی در بخش کوچک تحت کنترل «داعش» بوده است». هر چند گروه «داعش» بخش‌های وسیعی از مناطق کنترلش را از دست داده اما وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در گزارش روز دوشنبه (۴ فوریه) درباره احتمال بازگشت دوباره این گروه تروریستی به سوریه در شش تا ۱۲ ماه آینده هشدار داد. به گفته گزارش پنتاگون، «داعش» به عضوگیری ماهانه پیکارجویان خارجی برای جنگ در سوریه و عراق ادامه می‌دهد و کمک‌های مالی خارجی هم دریافت می‌کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy