Sunday, Feb 10, 2019

صفحه نخست » نسلی که آمریکا را «شیطان بزرگ» نمی‌خواند

021019A_top.jpgماشین تبلیغاتی حکومت برای آشنا کردن نسل‌های جدید با انقلاب اسلامی و مثبت جلوه دادن ابعاد آن در اذهان جوانان تلاش گسترده‌ای می‌کند؛ اما حکومت آخوندها با میلیون‌ها جوانی روبروست که صفحات اینستاگرام را پایین و بالا می‌کنند و حسرت زرق‌ و برق و جایگاه معتبر ایرانِ قبل از انقلاب را می‌خورند.

به گزارش«شبکه بیان» اگر تا پیش ازاین پخش سرودهای انقلابی از تلویزیون حکومتی می‌توانست دهه شصتی‌ها را به وجد آورد و روز 22 بهمن آن‌ها را برای گره کردن مشتشان و «مرگ بر آمریکا» گفتن به خیابان‌ها بکشاند، امروز این ترفند دیگر کهنه شده و کارایی ندارد. متولدین دهه‌های 70 و 80 نیز حالا این سرودها را به تمسخر می‌گیرند و در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام در حال لایک کردن عکس‌ها و فیلم‌های مربوط به قبل از انقلاب هستند.

علی خامنه‌ای و حکومت او حالا با نسلی روبروست که کوچک‌ترین دشمنی با آمریکا ندارد و این یعنی شکستی بزرگ برای دیکتاتوری که سال‌ها در شیپور دشمنی با این کشور دمیده است. این نسل نه پرچم آمریکا و اسرائیل را آتش می‌زند و نه حاضر است از روی آن رد شود. آن‌ها خواهان دوستی با آمریکا هستند و در ذهنشان نمی‌توانند ارتباطی بین لقب «شیطان بزرگ» و مهد آزادی جهان برقرار کنند.

میلیاردها دلار هزینه جمهوری اسلامی برای دشمن‌تراشی هیچ دستاوردی در پی نداشته و اسلامی کردن دانشگاه‌ها برای جذب جوانان به انقلاب اسلامی نیز به ناکامی گرائیده است. می‌توان گفت صرفاً برخی افراد در خانواده‌های سپاهیان و کارمندان دستگاه‌های حکومتی معتقد به نظام هستند؛ هرچند همان‌ها هم انتقادهای جدی به حکومت و نحوه اداره کشور دارند.

جمهوری اسلامی این شکست را پذیرفته و حالا به سراغ دبستان‌ها و کودکستان‌ها رفته تا تفکرات انقلابی را به کودکان و خردسالان تحمیل کند. ماشین پروپاگاندای حکومت می‌داند که دیگر نمی‌توان نسل جدید را به دشمنی با آمریکا و اسرائیل قانع کرد. چون این نسل هر سال به پاسارگاد می‌رود و پادشاهی را گرامی می‌دارد که 2500 سال پیش عده‌ای از یهودیان را از بند اسارت نجات داد.

نسل جدید هرچند به قول یکی از تحلیلگران سیاسی مطرح «بد سواد» است ولی مطالعه می‌کند و کشور را با دورانی می‌سنجد که مردم از آزادی‌های گسترده برخوردار بودند، شکاف طبقاتی کمتر بود و پاسپورت ایرانی اعتبار زیادی داشت. این نسل مانند بچه‌های محروم دهه شصت برای تخلیه هیجانات خود، راهپیمایی حکومتی نمی‌رود و از تعطیلات بهمن امسال برای رفتن به شمال و پیست‌های اسکی استفاده می‌کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy