Wednesday, Feb 20, 2019

صفحه نخست » یوروژیا: حکومت ایران یک رژیم عادی انسانی نیست

nezam.jpgایران فردا - خبرگزاری یوروژیا در گزارشی می‌نویسد سازمان عفو بین‌الملل حق داشته است که چهل سالگی رژیم حاکم بر ایران را «حکومت شرم» بر این کشور نامیده است زیرا این حکومتی نرمال و عادی نیست و تنها امری که در این چهل سال گذشته در ایران به‌طور روزمره دنبال شده است زیر پا گذاشتن حقوق انسانی مردم آن توسط حاکمانش بوده است.

یوروژیا می‌نویسد: «از سوی دیگر، چهل سال آزگار رژیم ایران به‌خاطر زیر پا گذاشتن همه قوانین بین‌المللی و حقوق انسانی و دموکراتیک مردم ایران مورد انتقاد سازمان‌های مدافع حقوق بشر و دولت‌های غربی بوده است، اما هنوز چهل سال پس از تأسیس آن هیچگونه بهبودی در وضعیت حقوق انسانی در ایران مشاهده نمی‌شود.

حتی سازمان ملل متحد به‌عنوان معتبرترین منبع جهانی برای رسیدگی به امور دفاع از حقوق انسان‌ها نیز مرتباً حکومت ایران را به‌خاطر بی‌اعتنایی به استانداردهای بین‌المللی مورد انتقاد قرار می‌دهد. کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل قتل‌عام زندانیان سیاسی در دهه ۸۰ را با صفت 'جنایت علیه بشریت' تعریف کرده است و خواهان اجرای عدالت در مورد بانیان آن است.

اکنون مشخص شده است که رژیم ایران به هیچ‌وجه یک حکومت نٌرمال و عادی انسانی نیست. این رژیم بر مبنای تئوری ولایت فقیه شکل گرفته است که حاکمیت خود را با مشت آهنین بر علیه مخالفانش اعمال می‌کند. از آن‌گذشته این رژیم حتی قصد صدور این سیستم حکومتی به سایر کشورهای جهان را هم دارد. آنها فکر می‌کنند در صورتی که حکومت خود را تنها در محدوده خاک و مرزهای ایران نگه دارند محکوم به فنا هستند». [لینک به اصل مطلب]



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy