Wednesday, Feb 20, 2019

صفحه نخست » خط و نشان بی سابقه پوتین برای آمریکا

putin_022019.jpgایران اینترنشنال - ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه می‌گوید، اگر آمریکا سامانه‌های موشکی را در اروپا مستقر کند، کشورش آمریکا را در تیررس موشک‌هایش قرار خواهد داد.

رئیس جمهوری روسیه که در نشست سالانه پارلمان این کشور سخنرانی می‌کرد، گفت: آمریکا با نصب موشک‌های تامهاک در رومانی و لهستان، عملا پیمان سلاح‌های میان برد هسته‌ای را نقض کرده است.

پوتین گفت، روسیه نه تنها به آن کشورهای اروپایی که این موشک‌ها در آن مستقر شده‌اند جواب خواهد داد، بلکه آمریکا را نیز در تیررس موشک هایش قرار می‌دهد.

لهستان در مارس ۲۰۱۸ قرارداد خرید سامانه دفاع موشکی پاتریوت را با آمریکا امضا کرد.

وضعیت اقتصادی روسیه

یورونیوز - پوتین که اخیرا با انتقادهای شدیدی در کشورش روبرو شده و محبوبیتش به دلیل شرایط بد اقتصادی در جامعه به شدت افت کرده است، گفت که مردم روسیه از هم‌اکنون بهبود شرایط را احساس خواهند کرد.

وی همچنین از ایجاد تسهیلات دولتی برای فرزندآوری بیشتر سخن گفت و وعده داد که رشد اقتصادی کشورش در سال ۲۰۲۱ به بیش از ۳ درصد برسد، به طوری که تمام بدهی‌های خارجی این کشور پرداخت شود.

مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

یکی از پروژه‌های اقتصادی که رئیس جمهوری روسیه از آن سخن گفت احداث خط راه‌آهنی است که این کشور را به شبه‌جزیره کریمه متصل می‌کند. جمهوری خودمختار کریمه که در گذشته جزئی از خاک اوکراین بود به دنبال بروز تنش نظامی میان روسیه و اوکراین همه‌پرسی الحاق به روسیه برگزار کرد. ۹۳ درصد مردم کریمه رآی به الحاق دادند و به این ترتیب این شبه‌جزیر ۵ سال پیش به خاک روسیه پیوست.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy