Friday, Feb 22, 2019

صفحه نخست » پمپئو: تحریم‌های آمریکا رهبران رژیم ایران و ناقضان حقوق مردم این کشور را هدف قرار می‌دهد

90884208-8184-4775-82DA-864E0068F375.jpegدبی-العربیه.نت فارسی

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه 23 فوریه در صفحه توییتر خود نوشت، تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران، رهبران رژیم جمهوری اسلامی و کسانی که حقوق شهروندان این کشور را نقض می‌کنند مورد هدف قرار داده است.
پمپئو که در حساب توییتری بخش فارسی وزارت خارجه آمریکا به پرسش‌های ایرانیان پاسخ می داد در جواب به این سئوال که چرا آمریکا فرماندهان سپاه، وزارت اطلاعات و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را تحریم نمی‌کند، گفت:«ما تحریم‌های متعددی را علیه سپاه پاسداران و دیگر موسسه‌های رژیم اعمال کردیم ما بیش از 140 فرد و نهاد ایرانی را تحریم کردیم».

وی تاکید کرد:«ما تلاش می‌کنیم که تحریم‌ها را طوری اجرا ‌کنیم که مردم ایران از آن متضرر نشوند».

پمپئو گفت:«اولین اقدام این است که رهبران رژیم ایران باید مراقب حفاظت از حقوق بشر مردم ایران باشند. این باعث ناراحتی من و صدها میلیون نفر از مردم آمریکا است وقتی که می بینند رهبران ایران هیچ اهمیتی برای حقوق مردم خودشان قائل نیستند و از حقوق آنها محافظت نمی‌کنند».

وزیر خارجه آمریکا گفت ما تلاش می کنیم، سهم خودمان را در این زمینه (تحریم‌ رژیم ایران) انجام دهیم. ما این کار را با تحریم بیش از 140 فرد و نهاد ایرانی انجام داده‌ایم.

پیشتر وزارت خزانه داری ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه رهبران سرویس‎های اطلاعاتی ایران، سازمان زندان‌ها، فرماندهان سپاه پاسداران و همچنین صدیق لاریجانی رئیس دادگستری، اعمال کرد.

وزارت خزانه داری همچنین تحریم‌هایی علیه نیروی قدس، جناح برون مرزی سپاه پاسداران به دلیل پشتیبانی‌اش از گروه‌های تروریستی مانند حزب الله، حماس و طالبان، اعمال کرد.

پمپیو افزود :«ما به طور مداوم مشغول بررسی راه‌های هستیم که از طریق آنها بتوانیم این کار را انجام دهیم. ما می خواهیم به گونه‌ای تحریم‌ها را انجام دهیم که به مردم عادی ایران صدمه نرسد و کنشگران بد و رهبرانی را مجازات کند که کشورتان را به مسیری کشانده‌اند که پس از انقلاب، چهل سال شکست به بار آورده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy