Friday, Feb 22, 2019

صفحه نخست » نخستین سفینۀ فضاپیمای اسرائیلی که قرار است در سطح کره ماه فرود آید، با موفقیت در مدار کره زمین قرار گرفت

5DA468D9-ABF1-48FF-AF5E-F41C598BCE53.jpegرادیو اسراییل

نخستین سفینۀ فضا پیمای اسرائیل، در ساعات بامداد امروز به وقت اسرائیل با موفقیت به فضا پرتاب شد و گردش خود را به دور مدار زمین آغاز کرد و پس از مدتی از مدار جاذبه زمین خارج خواهد شد و راهی کره ماه خواهد گردید. فضاپیمای اسرائیلی حدود شش هفته دیگر، پس از عبور ده ها هزار کیلومتر به کره ماه نزدیک می شود و قرار است به روی سطح آن فرود آید.

فضاپیمای اسرائیلی با یک موشک آمریکایی از کیپ کاناورال راهی فضا گردید.این موشک چندین ماهواره دیگر را نیز برای قرار دادن در مدار کره زمین حمل می کرد.

در ساعات سه و سی و یک دقیقه بامداد به وقت اسرائیل، موشک از کیپ کاناوِرال در فلوریدا از زمین بلند شد و سفینه اسرائیلی لحظاتی پس از آن که با موفقیت در مدار کره زمین قرار گرفت، فرستادن علامات الکترونی را آغاز کرد و موجب شادمانی همه دست اندرکاران و ملت اسرائیل گردید.

پرزیدنت روبی ریولین رئیس جمهوری یک پیام شادباش در استانه این موفقیت بزرگ انتشار داد.

سفینه فضایی اسرائیل که برشیت به مفهوم سرآغاز نام گرفته، پس از انجام چندین دور بیضی شکل در اطراف کره زمین، به تدریج از مدار جاذبه زمین بیرون می رود و راه خود را به سوی کره ماه آغاز می کند.

اگر مراحل بعدی این پروژه نیز به خوبی پیش رود و اشکال فنی رخ ندهد، با فرود آمدن این سفینه به روی سطح کره زمین، اسرائیل چهارمین کشور جهان خواهد بود که به چنین دستاورد تکنولوژی دست یافته است.

با این که اسرائیل یک کشور کوچک است و امکانات مالی بسیار محدود دارد، ولی از طریق صرفه جویی در هزینه ها و یاری گرفتن از شرکت های خصوصی، توانسته است نخستین سفیه فضای خود را به سازد و هم اکنون اجرای یک رشته پروژه های فضایی دیگر را نیز برنامه ریزی می کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy