Saturday, Feb 23, 2019

صفحه نخست » شمخانی از "تحولاتی مهم" برای مقابله با حملات اسرائیل در سوریه خبر داد

shamkhani_022119.jpgشمخانی: اسرائیل بجای حمله به مواضع ایران در سوریه، انبار قالی لوله شده را زد

بی بی سی - دریابان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، به حملات اسرائیل به آنچه مواضع نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه خوانده می شود، واکنش نشان داده و گفته "در یک مورد به طمع حمله به انبار موشک، انبار قالیِ لوله شده را هدف قرار دادند".

آقای شمخانی به خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران گفته آن حمله "از نظر نظامی افتضاحی نابخشودنی است" اما توضیح بیشتری درباره زمان و مکان آن نداده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفته است که جمهوری اسلامی از حضور نظامی در سوریه "به بیش از ۹۰ درصد اهداف خود رسیده‌است. لذا حملات ایذایی اسرائیل، تأثیر راهبردی نداشته و مقاومت کار خود را پیش برده است. ضمن این که با وجود تبلیغاتی که در خصوص اشراف اطلاعاتی اسراییل در سوریه می‌شود، موفقیت ۹۰ درصدی ما نشان می‌دهد، صهیونیست‌ها اشراف اطلاعاتی ادعایی را هم ندارند".

در سال های اخیر اسرائیل بارها ادعا کرده که مواضع ایران از جمله انبار مهمات و پایگاه های نظامی سپاه را در سوریه هدف حملات خود قرار داده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، به تازگی و مجددا در اشاره به حملات هوایی ارتش اسرائیل به مراکز متعلق و وابسته به ایران در داخل خاک سوریه، گفت که اسرائیل تنها کشوری است که ارتش آن "مستقیما با نیروهای ایرانی درگیر شده" و افزود که از نظر او، حکومت ایران "خطرناک‌ترین تهدید را متوجه بقای اسرائیل می‌کند."

شمخانی از "تحولی مهم" در مقابل حملات اسرائیل به سوریه خبر داد

دویچه وله - دبیر شورای عالی امنیت ملی از عملیاتی شدن "ابتکاراتی" برای خنثی کردن تحریم نفت ایران خبر داد. شمخانی هرگونه "معامله" با ترامپ را نیز رد کرد. او همچنین از "تحول مهم" قریب‌الوقوعی در زمینه "بازدارندگی" در سوریه خبر داد.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، با اشاره به حملات اسرائیل به "خاک سوریه" و نیروهای ایرانی مستقر در این کشور جنگ‌زده، ضمن تأیید مورد هدف واقع شدن "تجهیزات و نیروهای جمهوری اسلامی ایران و مجموعه مقاومت" از سوی اسرائیل، آن را "خط قرمز" ایران عنوان کرد.

نماینده رهبر جمهوری اسلامی در شورای عالی امنیت ملی ایران در گفت‌وگوی مفصل خود با خبرگزاری تسنیم که متن آن امروز شنبه چهارم اسفند (۲۳ فوریه) منتشر شده، همچنین گفت که جمهوری اسلامی "تدابیری" اندیشیده است تا "از خط قرمز خود در حوزه تلفات انسانی" ناشی از چنین حملاتی "محافظت" کند. شمخانی افزود: «این کار با همکاری ارتش سوریه و مجموعه هم‌پیمانان در این کشور انجام شده و به زودی شاهد تحول مهمی در زمینه ارتقاء بازدارندگی مقاومت در سوریه خواهیم بود.»

شمخانی همچنین با اشاره به اینکه "شیوه برخورد با حملات رژیم صهیونیستی به سوریه و محور مقاومت در سال ۲۰۱۹ بسیار متفاوت از شیوه برخورد در گذشته است"، گفت که اسرائیل «به دنبال جنگ در جبهه شمالی نیست و در این نقطه احساس ضعف شدید دارد، لذا سناریوی بازدارندگی را بر اساس این برآورد تا چند مرحله پیش‌بینی کرده‌ایم.»

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در عین حال مدعی شد که حملات اسرائیل به مواضع ایران در سوریه "تأثیر راهبردی" نداشته و به گفته او، "مقاومت کار خود را پیش برده است". در ادبیات جمهوری اسلامی از شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در منطقه از جمله حزب‌الله لبنان و سازمان حماس به عنوان "نیروهای مقاومت" یاد می‌شود.

مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

شمخانی در حالی ادعای رسیدن جمهوری اسلامی "به بیش از ۹۰ درصد اهداف خود" در سوریه را مطرح کرده که ارتش اسرائیل بارها در ماه‌های اخیر مواضع نیروی قدس سپاه پاسداران در این کشور را هدف قرار داده و خسارت‌های سنگین و تلفات انسانی زیادی را بر نیروهای ایرانی وارد کرده است.

از سوی دیگر نه تنها آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، به عنوان یکی از مدافعان اروپایی برجام، سیاست ایران در منطقه را تهدیدی برای اسرائیل دانسته و با نگرانی‌های این کشور در رابطه با تهران ابراز "تفاهم" کرده، بلکه سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه نیز به صراحت گفته است که مسکو و تهران نه "متحد"، بلکه "همکار" یکدیگر در سوریه‌اند و ایران از امنیت اسرائیل به عنوان "اولویت" مسکو اطلاع کامل دارد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy