Tuesday, Feb 26, 2019

صفحه نخست » دستــخط! بابک‌ داد

Babak_Dad.jpgدر ماه‌های آخر عمر «پدر» و با اطلاع دقیق از اوج‌گیری بیماری او، آیا «پسرش» که تنها مُلازم نزدیک «بنیانگذار و رهبر انقلاب» بود، کارهایی به نام او انجام داده؟ آیا «به نام رهبر» احکامی نوشته و طرحهایی را پیش برده است؟

حل «معمّای دستخط»؛ ابهامات فراوانی را رفع می‌کند.

🔹در «ظاهر و محتوای» چند نامه‌ی آخر آیت‌الله خمینی، فرم عجیب و شتابزدگی خاصی دیده می‌شود! گویی کسانی با عجله، در حال «ریل‌گذاری برای حذف مزاحمانِ رهبر آینده» بوده‌اند! این ریل‌گذاری خصوصاً در احکام مهمی دیده می‌شود که علاوه بر «لحن و انشاء و دستخط» متفاوت، «هدفمند» هم صادر شده‌اند!

🔹بررسی موضوع «دستخط» که اخیراً از سوی علی مطهری بیان شده، می‌تواند از وقایع تاریخی سالهای ۶۷ و ۶۸ و علت صدور «احکام خاص» در ماههای آخر عمر آیت‌الله خمینی رمزگشایی کند.

🔹با بررسی شکستگی خط و انشای آن، «اصالت احکامی» مانند حکم غیرقانونی کردن فعالیت نهضت آزادی و عزل آیت‌الله منتظری از قائم مقامی رهبری در بهار ۶۸ زیر سئوال می‌رود. خصوصاً در «دستخط و لحن حکم عزل آقای منتظری» (نامه معروف ششم فروردین ۶۸) که در اوج بدحالی و بیماری رهبر انقلاب صادر شد، عجله‌ای آشکار برای «مقدمه‌چینی حکومت پساخمینی» وجود دارد! مقدماتی که به تعیین علی خامنه‌ای به رهبری و واگذاری «نقش دوم نظام» به هاشمی رفسنجانی انجامید. گرچه به خود سیداحمد وفا نکرد و پنج سال بعد از پدرش، به طرز بسیار مشکوکی «حذف» شد! آیا باید بپذیریم که احمدخمینی نقشی در آن امور نداشته است؟

🔹اگر نه، علت وحشت کیهان و واکنش تند جماران و «مؤسسه نشر آثار امام» به سخنان علی مطهری چیست؟ آیا هراس از افشای نقش احتمالی سیداحمد خمینی در رخدادهایی که پدرش از آنها خبر نداشته، موجب چنین واکنش‌هایی شده است؟

dastkhat.jpg

🔹اگر «چند دستخط متأخر» کارشناسی شوند، خیلی از مسائل روشن می‌شود و ابهامات تاریخ معاصر را رفع می‌کند! احکامی مانند اعدامها، حذف و عزل‌های مهمی که «به نام خمینی» (اما بدون اطلاع او) انجام شده‌اند و با سایر نامه‌ها و احکام آیت‌الله خمینی «نامأنوس و ناهماهنگ» هستند.

🔹راستی! چرا نباید درباره‌ی «اصالت خط و مهر و امضاء» آنها تحقیق کرد؟

🔹پیرامون نامه‌های مهم ماههای آخر که طبق وصیت خود آیت‌الله خمینی «فاقد سندیت» به شمار می‌روند و متأسفانه موجب «تغییرات مهم و ناگهانی در مسیر انقلاب» شدند، پرسشها تازه دارد مطرح می‌شود و ادامه دارد!

🔹پی‌نوشتِ این یادداشت، دو دقیقه از گفتگوی آقای احمد منتظری است که در آن برای اولین بار نکات بسیار تازه و جالبی درباره‌ی نامه‌ی معروف ششم فروردین ۶۸ بازگو می‌شود. حکمی که علاوه بر دستخط و لحن متفاوت آن، حتی عبارات موهنی دارد که خط خورده‌ و تصحیح شده‌اند.

🔹پاسخ این پرسشها، عصبیت و تندخویی سایت جماران و اصلاح‌طلبان یا روزنامه کیهان نیست؛ «جواب کارشناسانه» می‌طلبند!

بابک‌داد ۹۷/۱۲/۳

🔹اینستاگرام:
http://instagram.com/BabakDad
🔹تلگرام:
http://t.me/BabakDad
🔹توییتر:
http://twitter.com/BabakDad1
📩تماس
babakdad2@gmail.com



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy