Monday, Mar 4, 2019

صفحه نخست » نیوز رپ: عملیات محرمانه آمریکا علیه ایران، آموزش نیروی دلتا برای روز مبادا

deltaF_030319.jpgرویداد۲۴ - نشریه نیوز رپ در گزارشی به آمادگی نیروهای ویژه آمریکایی برای نفوذ به اعماق زمین برای کشف سلاح‌های کشتار جمعی در سراسر جهان اشاره کرده و نوشت: در سال‌های اخیر بودجه نظامی این نیرو‌ها بیشتر شده و به نظر می‌رسد آن‌ها برای عملیات علیه ایران آماده می‌شوند.
برنامه آمریکا برای نفوذ به تجهیزات نظامی ایران
در گزارش «نیوز رپ» به وجود انبار‌های سلاح در اعماق زمین و برنامه‌های نظامی آمریکا برای نفوذ به این انبار‌ها از طریق ویروس‌هایی نظیر نیترو زئوس و استانکس خبر داده و نوشته یکی از اهداف آمریکا در ایران قطعا تاسیسات هسته‌ای نطنز و فردو در نزدیکی اصفهان و اراک است.
بسته طراحی شده برای حمله به این تاسیسات در ایران شامل یک بازی شبیه شطرنج است که پاسخ ایران را نیز پیش‌بینی کرده و در آن تاکید شده در این حالت، احتمال حمله ایران به اسرائیل از طریق حزب الله لبنان وجود دارد.
شاید یکی از دلایل شبکه حامی تغییر رژیم سوریه در آمریکا که سرسختانه به دنبال تغییر اسد بودند، این بود که می‌خواستند خطوط لجستیکی ایران به سوریه از طریق حزب‌الله را نابود کنند. اگر این خط مسدود می‌شد نیرو‌های نزدیک به ایران توانایی‌شان را از دست می‌دادند.
نگرانی دیگر طراحان دفاعی آمریکا که در همان بسته پیش‌بینی به آن اشاره شده بود، احتمال حملات موشکی بالستیک ایران به میادین نفتی عربستان سعودی است. این حمله می‌تواند بازار نفت را دچار تشنج کند و به همین دلیل عربستانی‌ها موشک‌های آیرون دوم (گنبد آهنین) را به صورت سپر دفاعی در اطراف زیرساخت‌های نفتی خود چیده‌اند. این دلیل دیگری برای توافق‌های تسلیحاتی ترامپ با عربستانی‌ها با وجود نقش آل سعود در قتل جمال خاشقچی بوده است.
سلاح‌های فروخته شده به عربستان در واقع نیروی آمریکا در مقابله با ایران را متوازن می‌کند. موشک‌های بالستیک دفاعی فروخته شده به امارات و عمان و قطر و کویت و عربستان سعودی برای دفاع از منافع آمریکاست.
آیا آمریکا می‌تواند به ایران حمله کند؟
با به حاشیه راندن این خطرات، سوال اینجاست که چه حمله‌ای از سوی آمریکا علیه ایران ترتیب داده خواهد شد؟ حمله استراتژیک و اولیه به ایران از سوی نیروی هوایی آمریکا و اسرائیل باید در مقایسه با حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ شوکه کننده‌تر باشد. اگر آمریکا چنین قصدی داشته باشد، بمب افکن‌های آمریکایی بر فراز هزاران نقطه از ایران پرواز می‌کنند و اسرائیلی‌ها نیز در حمله هوایی کمک خواهند رکرد. نیروی دریایی آمریکا نیز باید به سمت اهداف تعیین شده شلیک کنند.
این برنامه در حالی در آمریکا پیش‌بینی شده بود که پیش از این نشریه نشنال اینترست در گزارشی نوشته بود احتمال حمله آمریکا به ایران ناممکن است: «یکبار دیگر جغرافیا به‌نفع ایران کار می‌کند، زیرا تمامی شهرهای اصلی ایران در شمال این کشور واقع شده‌اند و دسترسی به آنها در بهترین شرایط چالشی پرمشقت خواهد بود» با این حال در همان گزارش این برنامه‌ریزی مطرح شده که زمانی که حمله هوایی در جریان است، نیرو‌های ویژه عملیاتی آمریکا به داخل میادین نفتی حفاظت شده و تجهیزات نظامی ایران نفوذ می‌کنند!

در این ماموریت، نیروی دریایی وظیفه حفاظت از زیرساخت‌های نفتی را بر عهده خواهد گرفت و نیرو‌های عملیاتی دلتا وظیفه نفوذ به شبکه برق و حمله به اهداف با ارزش بالا را برعهده دارند.
گفته شده این ماموریتی است که یکی از سایت‌های نظامی آمریکا سال‌هاست برای آن آموزش دیده و تاکتیک‌های عملیاتی آن را آموخته و به روز کرده است.
به گزارش رویداد۲۴ نشریه آمریکایی فوربس پیش از این در یادداشتی به قلم مارک کانشین مشاور ارشد برنامه امنیت بین‌المللی در مرکز مطالعات استراتژیک آمریکا CSIS به پنج شاخص درباره احتمال جنگ آمریکا با ایران اشاره کرده بود و نوشته بود اگر بنا به جنگ باشد، یکی از پنج شاخص باید عملی شود اما هیچکدام عملی نشده است. این پنج شاخص عبارت بودند: از ۱) افزایش فعالیت‌های پایگاه‌های هوایی آمریکا در قطر و دیه‌گو گارسیا ۲) تقویت امنیت در پایگاه‌های آمریکا در خاورمیانه ۳) پرواز‌های متعدد برای شناسایی ۴) تخلیه نیرو‌های مرتبط نظامی و غیرنظامی آمریکایی از بحرین و ۵) افزایش فعالیت‌های دریایی آمریکا. در آن تحلیل آمده بود که هیچکدام از این شاخص‌ها عملی نشده است بنابراین آمریکا در حال بلوف زدن است.
«نیوز رپ» اما به آموزش‌های سطح بالای واحد عملیات ویژه دلتا تا سال ۲۰۱۲ اشاره کرده و نوشته در سال ۲۰۱۳ طرح عملیات تغییر رژیم در ایران توسط آمریکا و اسرائیل روی میز اوباما گذاشته شد. او با این طرح مخالفت کرد و مذاکرات هسته‌ای را آغاز کرد.
به گزارش رویداد۲۴ همان زمان برخی از چهره‌های اصولگرای نظامی ایران از احتمال جنگ سخن گفته بودند. این موضوع نیز پس از برجام مطرح شد که توافق هسته‌ای سایه جنگ را از سر ایران برداشته است. این اظهارات واکنش‌های منفاوتی را در ایران داشت.
در سال ۲۰۱۸ پایگاه عملیات ویژه نیرو‌های ارتش آمریکا نقش بزرگی را در عملیات‌های بزرگ گرفته است. اما تنها واحد‌های عملیات ویژه نیستند که برای مبارزه آماده می‌شوند. در شمال کارولینا، تیپ ۸۲ نیروی هوایی آمریکا ظاهرا برای حمله به مجموعه‌های بزرگ زیر زمینی آماده می‌شوند. گفته می‌شود ۵۷۲ میلیون دلار برای آموزش و تجهیز تیپ‌هایی که برای مبارزه علیه تاسیسات زیرزمینی وسیع در مناطق شهری در سراسر جهان بودجه به آن‌ها تخصیص داده شده است.
مصاحبه قدیمی ترامپ برای حمله به ایران
نویسنده این گزارش وسواس ترامپ در مورد ایران را از سال‌های بسیار دور واکاوی کرده است:
در سال ۱۹۸۰ ترامپ ۳۴ ساله با رونا برت در منهتن مصاحبه‌ای کرده است. رونا برت از ترامپ سیده چه کاری برای بهتر شدن آمریکا باید انجام داد؟ ترامپ پاسخ داده آمریکا باید کشوری باشد که کشور‌های دیگر به آن احترام بگذارند.
رونا پرسیده در احترام از نظر شما چه فاکتوری از همه مهم‌تر است؟ ترامپ گفته احترام می‌تواند زمینه‌ساز دیگر فاکتور‌ها باشد.
جالب اینجاست که ترامپ جوان بسیار عاقل‌تر و ملاحظه‌کار‌تر از مردی بوده که امروز رییس جمهور آمریکاست. وقتی به این مصاحبه با دقت نگاه کنید می‌بینید که او درباره چیزی که می‌خواهد بگوید اول فکر می‌کند.
او گفته وضعیت ایران را ببینید. آن‌ها آمریکایی‌ها را گروگان گرفته‌اند. الان ما کشوری هستیم که نشسته و به یک کشور دیگر مانند ایران اجازه می‌دهد که ما را گروگان بگیرند و از نظر من این وحشتناک است. من فکر نمی‌کنم آن‌ها با یک کشور دیگر هم همین کار را بکنند.
رونا به ترامپ گفته به نظر می‌رسد شما معتقدید باید نیرو‌های آمریکایی به ایران حمله می‌کردند و مردان ما را پس می‌گرفتند و ترامپ در پاسخ گفته از نظر من هیچ تردیدی در این نیست. ما باید یک کشور غنی از نفت باشیم!
ترامپ گفته معتقدم ما باید به ایران حمله می‌کردیم و از اینکه چنین کاری نکردیم، ناامید شدم. من فکر نمی‌کنم کسی بتواند مانع ما شود و کسی از ما عصبانی شود چرا که در چنین وضعیتی این حق ماست.
برنامه دولت ترامپ
به گزارش رویداد۲۴ در سال ۲۰۱۶ به عنوان کاندیدای انتخاباتی، ترامپ وعده خروج از برجام را مطرح کرد. در می سال ۲۰۱۸ او این وعده را محقق کرد و رسما از برجام خارج شد. دیگر مهره‌های شطرنج نیز توسط دولت ترامپ به حرکت درآمده و به نظر می‌رسد جنگ با ایران از سال‌های پیش محتمل‌تر شده است.
برای مثال دولت ترامپ اعلام کرده نیروهایش را در سوریه و عراق با هدف مراقبت از ایران نگه می‌دارد. جان بولتون که یکی از طرفداران تغییر نظام در ایران است، مشاور امنیت ملی اوست و اخیرا سفری به گرجستان داشته و سعی می‌کند امنیت استفاده احتمالی از حریم هوایی آن‌ها برای حمله نظامی به ایران را فراهم کند.
دعوای آمریکا و اردوغان هم به نظر می‌رسد بی ارتباط با نیاز آمریکا به استفاده از پایگاه هوایی اینچیرلیک ترکیه در زمان حمله استراتژیک به ایران نباشد.
جیمز ماتیس آخرین مانع تقابل مستقیم ایران و آمریکا بود که از دولت ترامپ بیرون رفت.
عملیات محرمانه مشترک میان سیا و سرویس اطلاعاتی عربستان علیه ایران
نیویورک تایمز اخیرا در گزارشی به نحوه نفوذ آمریکا به تجهیزات موشکی ایران اشاره کرده و نوشته بود عملیات‌های محرمانه مشترکی میان سازمان سیا و سرویس‌های اطلاعاتی عربستان علیه ایران در جریان است.
در دهه ۱۹۸۰ سازمان سیا به طور محرمانه نیرو‌هایی را در افغانستان تسلیح کرد تا با شوروی مبارزه کنند. روابط عربستان و آمریکا از زمان حمایت آن نیروها به همان شکل باقی مانده و حتی تقویت شده است. مشابه این اتفاق برای ایران هم پیش آمد و آمریکا و اسرائیل، سازمان مجاهدین خلق را حمایت کرد.
گروه مجاهدین خلق با وجود مشارکت در قتل شش آمریکایی، در سال ۲۰۱۲ و در دوران هیلاری کلینتون از فهرست گروه‌های ترویستی وزارت خارجه آمریکا بیرن آمد. رودی جولیانی و جان بولتون لابی‌های لازم برای خروج نام سازمان از فهرست گروه‌های تروریستی را انجام داده بودند.
اگرچه سازمان مجاهدین از زمان جرج بوش در لیست سازمان‌های ترویستی بود اما اسرائیلی‌ها از این گروه به عنوان یک گروه نیابتی برای جنگ علیه ایران استفاده می‌کنند. این واقعیت در اسناد مربوط به سوءقصد علیه دانشمندان هسته‌ای ایران روشن شد. اما مجاهدین خلق تنها نیروی نیابتی برای مبارزه با ایران نیست. نیرو‌هایی نظیر جیش العدل نیز در این مبارزه شریک هستند.
ایرانی‌ها علنا عربستان سعودی را مغز متفکر حملات آن‌ها می‌دانند. در سال ۲۰۱۷ جیش العدل ۹ مرزبان ایرانی را به شهادت رساندند و در سال ۲۰۱۹ حمله انتحاری این گروه علیه نیرو‌های سپاه، ۲۷ کشته برجای گذاشت.
تضعیف ترامپ در سازمان سیا
ترامپ خود را متحد اسرائیل می‌خواند و همزمان در شبکه‌های اجتماعی ایران را تهدید می‌کند. اینکه چقدر این کار توخالی باشد یا واقعی معلوم نیست، اما ایالات متحده و ایران به طور تصادفی ممکن است وارد یک جنگ تمام عیار شوند.
جینا هاسپل رییس سازمان سیا از عدم تمایلش برای تکرار اشتباه‌های گذشته گفت. او در جلسه استماعی که سال ۲۰۱۹ در سنا برگزار شد اعلام کرد ایران هنوز به تعهداتش در برجام پایبند است و با این اظهارات موضع ترامپ را تضعیف کرد.
دن کوتز رییس سازمان اطلاعات ملی دولت نیز ارزیابی‌های ترامپ را زیر سوال برد. هاسپل دلش نمی‌خواهد سازمانش وارد تله‌ای شود که آمریکا زمان حمله به عراق در آن گرفتار شده بود. ترامپ، اما در شبکه‌های اجتماعی پاسخ آن‌ها را داد و گفته این افراد باید به مدرسه برگردند، چون درباره ایران اشتباه می‌کنند.
در حالی که ترامپ درباره استفاده از نیرو‌های نظامی علیه ایران سر و صدای زیادی می‌کند، باید دید آیا چراغ سبزی به نیرو‌های عملیات ویژه آمریکا و دیگر نیرو‌های نظامی برای حمله به ایران نشان خواهد داد یا خیر.
برای سربازانی که سال‌هاست آموزش‌های لازم برای این منظور را دیده‌اند، این احتمال واقعی به نظر می‌رسد، اما از نظر استراتژیک، آمریکا هیچ شرایطی برای جنگ با ایران ندارد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy