Thursday, Mar 7, 2019

صفحه نخست » موسی غضنفرآبادی روند سوریه ای شدن ایران را تشریح کرد

ghazamfar_030719.jpgشبکه بیان - از اواسط جنگ داخلی سوریه که منجر به باقی ماندن ویرانه ای از یک کشور شد، مردم ایران به طور تلویحی بارها تهدید می شدند که اگر جمهوری اسلامی بر سر کار نباشد، ایران به شکل امروزی سوریه درخواهد آمد و اصطلاحا "سوریه ای" می شود.

برخی از تحلیلگران مخالف جمهوری اسلامی این سخنان را کذب و تله ای برای ارعاب مردم دانستند.

در این میان برخی دیگر سوریه ای شدن ایران را توسط خود اصلاح طلبان میسر می دانند و این موضوع بی علت نیز نبود.

صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در مصاحبه ای با "ایران وایر" گفته بود در صورتی که تحول جدی در ایران رخ بدهد، اسلحه به دست خواهد گرفت و برای دفاع از همین نظام، همین مقام معظم رهبری و همین شورای نگهبان قیام خواهد کرد.

وی البته پس از چندی اعلام کرد منظورش دفاع از کشور در برابر متجاوزان و احتمالا آنانی است که اسلحه به دست گرفته اند.

همچنین عده ای دیگری سوریه ای شدن ایران را توسط سپاه پاسداران و محافظه کاران میسر می دانند.

زیباکلام معتقد است به دلیل نفرت و کینه اقوام خصوصا مرزنشینان از دولت مرکزی، در صورتی که اتفاقات متحول کننده ای در پایتخت یا سایر شهرهای بزرگ بیفتد، این مردم از فرصت به دست آمده سوءاستفاده می کنند و کشور را به آشوب می کشانند؛ اشاره او به مردم سیستان و بلوچستان، کردستان، لرستان، آذربایجان و احتمالا پس از دی ماه ۱۳۹۶، خراسانی ها است.

اما رییس دادگاه های انقلاب تهران تکلیف را یک سره کرد و به صراحت توضیح داد که اگر انقلاب در خطر باشد چه کسانی "به کمک" آن می آیند و کشور را سوریه ای می کنند.

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی، رییس دادگاه های انقلاب تهران گفت: «اگر ما انقلاب را یاری نکنیم، حشدالشعبی عراقی، فاطمیون افغانی، زینبیون پاکستانی و حوثی‌های یمنی خواهند آمد و انقلاب را یاری خواهند کرد.»

گروه های ذکر شده توسط وی، اغلب گروه هایی افراطی شناخته می شوند که طی سالیان گذشته تا کنون توسط جمهوری اسلامی حمایت مالی و نظامی می گردند.

یکی از شروط اصلی ایالات متحده آمریکا برای گفت و گو با جمهوری اسلامی در جهت تبدیل شدن به یک حکومت نرمال، دست برداشتن از شرارت های منطقه ای و یاری رسانی به گروه های این چنینی است.

سخنان غضنفرآبادی پاسخی به تمام منتقدان داخلی و مردم ایران است که پرسش اصلی آنان این بود که چرا جمهوری اسلامی از سرمایه های کشور کسر و آن را در اختیار این گروه های شبه نظامی قرار می دهد؟

به نظر می رسد پاسخ این پرسش امروز مشخص تر شده باشد. با این سخنان، حکومت ایران نشان داد که به جز ایجاد آشوب در منطقه، در صورتی که مردم ایران نیز انقلاب اسلامی را به خطر بیندازند، همین گروه ها که با پول های در جیب ایرانیان تقویت شده اند، بر سر مردم آتش خواهند ریخت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy