Sunday, Mar 17, 2019

صفحه نخست » تهمت زنی و جنگ تبلیغاتی میان دو ائتلاف شیعی النصر و الفتح در عراق

Iraq.jpgالعربیه - اتهام زنی و جنگ تبلیغات میان دو ائتلاف عمده شیعی النصر به رهبری حیدر العبادی و الفتح به رهبری هادی العامری و اینکه چه کسی باعث بازگشت مجدد نیروهای آمریکایی به عراق شده و از تحریم‌های آمریکا علیه ایران حمایت کرده، در روزهای گذشته در عراق به شدت در اظهارات این دو ائتلاف شدت گرفت.

جنگ تبلیغاتی ازطریق انتشار بیانیه‌ها و اظهارات تند اتهام زنی به یکدیگر میان ائتلاف نصر و الفتح زمانی شدت گرفت که کریم العلیوی یکی از نمایندگان وابسته به ائتلاف فتح در پارلمان، حیدر العبادی نخست وزیر سابق عراق را به بازگرداندن نیروهای آمریکایی‌ به این کشور و حمایت از تحریم‌های واشینگتن علیه ایران متهم کرد.

العربیه برای رسیدن به جزئیات بیشتری در باره این تنش‌ها میان دو ائتلاف عمده شیعی با حسین العادلی یکی از اعضای ائتلاف النصر تماس برقرار کند اما العادلی به دلیل حضور در جلسه‌‌ای از اظهار نظر یا مصاحبه معذرت خواهی کرد.

العربیه با احمد الشمری از ائتلاف الفتح نیز تماس گرفت اما او نیز از هر گونه اظهار نظر در این باره خودداری کرد و گفت که او حق اظهار نظر از سوی همه اعضای ائتلاف را ندارد.

از سوی دیگر، علی السنید یکی از رهبران ائتلاف النصر روز یکشنبه در واکنش به اظهارات اعضای الفتح با تاکید بر اینکه اتهامات علیه العبادی دروغ و غیر واقعی است او در بیانیه‌ای اظهار داشت: «اظهارات کریم العلیوی نماینده پارلمان در باره اینکه حیدر العبادی باعث بازگشت آمریکایی‌ها به عراق شد، دروغ، تهمت و به دور از حقیقت و واقعیت‌ها است».

مطالب بیشتر در سایت العربیه

او گفت: «بهتر است العلیوی از هادی العامری که هنگام ورود مجدد نیروهای آمریکا وزیر در دولت نوری المالکی بود بپرسد و اطلاعات دقیق تری بگیرد».

السنید گفت: «تصمیم بازگشت نیروهای آمریکایی توسط نوری المالکی اتخاذ شد زمانی که داعش مناطق غرب عراق را اشغال کرد، المالکی از آمریکایی‌ها خواست تا به عراق باز گردند».

وی تاکید کرد که العامرد خود چندین بار این حقیقت را در سخنرانی‌هایش تکرار کرد که نیروهای آمریکایی به درخواست نوری المالکی وارد عراق شدند.

این اختلافات و درگیری سیاسی در حالی اتفاق می‌افتد که کابیته دولت عراق هنوز تکمیل نشده و اختلاف میان احزاب سیاسی به شدت بالا گرفته است.

نزاع تبلیغاتی و بحث بیهوده

رعد هاشم تحلیلگر سیاسی و استراتژیک عراق در تماس با العربیه در این باره گفت: «این بحث سیاسی بیهوده‌ای است که در راستای منازعات میان احزاب سیاسی در این کشور صورت می‌گیرد، این واقعیتی است که نزاع‌های منطقه‌ای آن را بر عراق تحمیل کرده است، تاثیرات اختلاف‌ها میان واشنگتن و تهران و طرفداران بین المللی این دو تاثیر خود را بر جو سیاسی عراق گذاشته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy