Tuesday, Mar 19, 2019

صفحه نخست » حمله فرمانده سپاه به روحانی: فقط خوب حرف می‌زند

IB_031719.jpgایران بریفینگ - فرمانده کل سپاه پاسداران در یک گفت‌وگو با تکرار ادعاهای همیشگی گفته که سپاه «هرگز در گروه‌بندی‌های سیاسی وارد نشده و نمی‌شود» اما با جریانی که « نفاق، دورویی و سازش را طور دیگری تبلیغ می‌کند، مبارزه همه‌جانبه کرده و آن را افشاء می‌کند».

او در این گفت‌وگو که بخش‌هایی از آن در خبرگزاری‌ها منتشر شده، نامی از هیچ یک از جریان‌های سیاسی موجود در جمهوری اسلامی نبرده، اما طرفداران مذاکره با غرب را به «سازشکاری» متهم کرده و گفته است: «اگر جریانی بخواهد ذهن مردم را از اصول انقلاب اسلامی و خاصیت‌های این حرکت و دست‌آورد‌های مثبت آن به سمت سازش هدایت کند و بگوید مردم به نفع شماست که سازش کنید، قطعا سپاه مقابل آن می‌ایستد».

جعفری در ادامه با بیان اینکه «سیاست متولی خاصی ندارد»، مقابله با آنچه که «موضع‌گیری جریانات فکری انحرافی علیه انقلاب اسلامی» دانسته را «عین وظیفه سپاه» عنوان کرده و گفته که عده‌ای به موضع‌گیری سپاه علیه آنچه که «جریانات سازش و انحرافی» خوانده، «می‌گویند مخالفت سیاسی سپاه و دسته‌بندی سیاسی که سپاه به آن ورود کرده [است]».

جعفری که حضور و یا نزدیکی سپاه پاسداران به گروه‌ها و دسته‌های سیاسی را «ناشدنی» دانسته، در ادامه اما به صورت تلویحی و بدون اینکه نامی از حسن روحانی رئیس دولت ببرد، انتخاب او را «اشتباه» و نتیجه «پیروزی کسی که خوب حرف می‌زند» خوانده است.

او سپس از مردم خواسته که در انتخابات «حواس خود را جمع کنند. به این نگاه نکنند که در مناظره تلویزیونی، هر کسی رقیب خود را بهتر شکست داد، یا بهتر حرافی کرد و با دو کلمه، رقیب خود را شکست داد، به او رای بدهند».

جعفری میزان هزینه جمهوری اسلامی در سوریه و عراق را هم «در برابر تریلیون‌ها دلاری که آمریکایی‌ها علیه مقاومت به‌طور مستقیم و غیر‌مستقیم هزینه می‌کنند» ناچیز خوانده و گفته که «ایران اصلا از این هزینه‌ها نمی‌کند».

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که پیشتر گزارش‌هایی مبنی بر هزینه ۴ میلیارد دلاری ایران در جنگ داخلی سوریه منتشر شده بود.

مطالب بیشتر در سایت ایران بریفینگ

ایران از آغاز اعتراضات در سوریه در حمایت از بشار اسد، نیروهای نظامی خود را به این کشور اعزام کرد. جعفری این اقدام را «وظیفه» سپاه پاسداران برای «انتقال تجربه به محور مقاومت» دانسته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy