Wednesday, Mar 20, 2019

صفحه نخست » بازیگر معروف ترک در اجرای نمایشنامه زندگی فروغ فرخزاد در استانبول

forooq_032019.jpgاستانبول، سعادت فردوی آپاری- خبرگزاری آناتولی

تئاتر تک‌نفره «زخم‌های من همه از عشق است» درباره زندگی فروغ فرخزاد، شاعر برجسته‌ ایرانی با بازی نازان کسال، هنرمند معروف ترکیه‌ (بازیگر سریال "فضیلت خانم و دخترانش") و به کارگردانی برفین زندرلی‌اوغلو در منطقه آتاشهیر استانبول به روی صحنه می رود.

وی که در سریال «فضیلت خانم و دخترانش» نیز درخشیده است در گفت‌وگو با خبرنگار آناتولی اظهار داشت:

"از سال‌ها پیش به فکر بازی درباره زندگی فروغ بودم. با اشعار وی به وسیله شوهرم (ارجان کسال) آشنا شدم. خیلی دوست داشتم با فروغ از نزدیک آشنا شوم و او را در آغوش بگیرم.

این تئاتر یک زندگی‌نامه و بیشتر شامل بازگویی است. پنج الی شش مورد از اشعار فروغ هم استفاده کرده‌ایم. وی نیز در جهان خود با فشار‌ زیادی در ایران مواجه شد.

این نمایش درباره زندگی او فشارها و تهدیدهایی است که با آن دست و پنجه نرم کرد. خاک همه را در آغوش می گیرد، ولی انسان‌ها مانع می‌شوند. جسد او دو روز بر زمین ماند.

این نمایش داستان یک زن است که چطور در جهان مردسالار مجبور به زندگی و وجود او نابود می شود. شاعر بودن این زن نیز اعتراض و شورش دیگری به پا می کند.

بسیاری از زنان گمنام نیز با چنین مشکلاتی در زندگی روزمره خود مواجه می‌شوند. این نمایش را می‌خواهم به این زنان گمنام اهدا کنم تا به آنها شجاعت بدهد".

فروغ به‌عنوان یک زن تنها درگذشته است. در واقع غصه، تنهایی، شوق به زندگی و عشق او مرا تحت تاثیر قرار داد. این بازی بدون تردید باید تک‌نفره اجرا می شد".

گفتنی است «زخم‌های من همه از عشق است» که سناریو آن را شبنم ایشی‌گوزل نوشته است، برای نخستین بار در تاریخ 21 مارس جاری در سالن «DasDas Atölye» منطقه آتاشهیر اجرا خواهد شد. بلیت این نمایش در سایت biletix.com قابل دسترسی است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy