Saturday, Mar 23, 2019

صفحه نخست » استاندار گمشده گلستان کجاست؟ خارج از کشور است!

missing_032318.jpgوزیر کشور در مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد که استاندار گمشده گلستان در سفر خارج از کشور به سر می برد.

به گزارش «انتخاب»؛ عبدالرضا رحمانی فضلی صبح امروز در گفتگویی تلویزیونی اعلام کرد که استاندار گلستان از یک ماه پیش تقاضای مرخصی داشت و اکنون خارج از کشور است و به همین دلیل در هنگام بروز سیل در این استان نتوانسته شخصا در محل حضور داشته باشد.

رحمانی فضلی در حالی از درخواست مرخصی مناف هاشمی یک ماه قبل سیل خبر می دهد که آخرین خبری که از مناف هاشمی موجود است، مربوط به ۲۸ اسفند، در بازدید از سد گلستان است، امری که نشان می دهد وی بعد از وقوع بحران کشور را ترک کرده است.

همچنین محمود صادقی در واکنش به غیبت استاندار گلستان در زمان بحران گفت: آقای وزیر کشور! استاندارانی را برگزینید که دل به خدمت در استان محل مأموریت خود بدهند نه استانداری که از بدو انتصاب، دائما برای سمت های پایتختی (اعم از شهرداری، استانداری، معاونت استانداری...) لابی می کنند.

محمود صادقی نماینده تهران در گفتگو با «انتخاب»: به مردم قول می دهم با مناف هاشمی و رحمانی فضلی برخورد لازم را کنیم / مناف هاشمی ظاهرا علاقه ای به حضور در گلستان ندارد؛ دائم مشغول رایزنی برای شهرداری تهران یا معاونت وزارت اقتصاد است / کارنامه وزیر کشور مملو از سئوال های بی پاسخ است؛ حتما از اختیار قانونی مان علیه مسئولین بی تفاوت استفاده می کنیم

محمود صادقی عضو ارشد فراکسیون امید وعده برخورد با مسئولین متخلف در ماجرای سیل استان گلستان را داد.

محمود صادقی با اشاره به غیبت استاندار گلستان در روزهایی که این شهر درگیر مشکلات ناشی از سیل است، به خبرنگار «انتخاب» گفت: معمولا در ایام عید مسوولین منطقه ای باید حضوری جدی تر از همیشه در محل مدیریتی خود داشته باشند تا در صورت وقوع حادثه غیر مترقبه ‌بتوانند شرایط پیش آمده ‌را مدیریت کنند. غیبت آقای استاندار در شرایطی است که وضعیت به وجود آمده قبلاً پیش بینی شده بود. به همین دلیل سفر خارج از کشور واقعا با هیچ عذر و بهانه ای ‌توجیه نمی شود.

عضو فراکسیون امید مجلس دهم همچنین ‌ادامه داد: حتی از آقای روحانی هم ‌توقع داریم که سفر قشم‌ خود را نیمه کاره رها کرده و به مناطق سیل زده برود تا هم از نزدیک امور کمک رسانی را رصد کند و هم اینکه قوت قلبی برای مردم سیل زده باشد. به هرحال یک رییس‌جمهور در این موقعیت ها که بخشی از مردم کشورش گرفتار شده اند، باید ‌ابراز همدردی کند تا مردم بدانند که رییس‌جمهورشان نسبت به مشکلات آنها بی تفاوت نیست. ما‌ در داخل این همه ترامپ را تخریب می کنیم، در حالیکه رییس‌جمهور آمریکا از استراحتگاه ش به دلیل مسأله ای که نسبت به سیل گلستان در ابعاد خیلی‌ کوچکتری بود، برگشت تا در کنار مردم باشد.

صادقی همچنین ‌ادامه‌ داد: این روزها مردم و اعضای شوراهای شهر محل سیل زده با ما به عنوان نماینده مردم در مجلس تماس گرفته و نارضایتی و دلخوری خود را از بی تفاوتی مسوولین اعلام می‌کنند. بنده به عنوان یکی از حدود ۳۰۰ نماینده مجلس، به همه قول می دهم، بعد از تعطیلات عید این موضوع را به جد پیگیری می کنیم تا وزیر کشور که کارنامه اش مملو از سووال های بی‌پاسخ است، نسبت به عملکرد تاسف آور مدیران تحت مدیریتش جوابی قانع کننده بدهد و اگر نتوانست، مجلسی ها را قانع کند، مجلس حتماً از اختیار قانونی استفاده کرده و واکنش لازم را نشان خواهد داد.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: آقای مناف هاشمی ظاهراً علاقه ای به حضور در گلستان ندارند و به همین دلیل دایم مشغول رایزنی است تا به تهران بیاید. من به شخصه شاهدم که ایشان با نمایندگان مجلس رایزنی می‌کرد تا شهردار تهران شود و بعد از اینکه این تلاشش نتیجه نداد، برای پست های استانداری تهران و در مرحله بعد معاونت وزارت اقتصاد تلاش کرد. خب! سووال ما از وزیر کشور این خواهد بود که با وجود این بی علاقگی آقای هاشمی به گلستان ، چه اصراری دارند که ایشان ‌همچنان به عنوان استاندار این استان مهم مشغول به فعالیت باشند.

محمود صادقی در پایان صحبت هایش گفت: من به عنوان یک نماینده مجلس، از مردم آسیب دیده عذرخواهی میکنم و به آنها وعده می‌دهم، با مسوولین متخلف و بی تفاوت برخورد لازم خواهد شد.

***

یک نماینده مجلس از بررسی احتمال دوتابعیتی بودن مناف هاشمی استاندار گلستان خبر داد.

حسینعلی حاجی ‌دلیگانی نماینده مجلس درخصوص غیبت استاندار گلستان به خبرنگار «انتخاب» گفت: با توجه به اینکه «پیگیری مشکلات ‌خانوادگی» دلیل مرخصی یک ماهه آقای استاندار اعلام شده است،‌‌ نمایندگان مجلس حتما تحقیق و تفحص ‌لازم را برای بررسی دو‌تابعیتی بودن‌ یا نبودن آقای هاشمی انجام خواهند داد تا اگر این مسأله ثابت شود، برخوردهای لازم و قانونی ‌در خصوص ایشان اعمال شود.

وی غیبت استاندار گلستان در وضعیت بحرانی فعلی ‌را اقدامی دور از انسانیت توصیف کرد و ادامه ‌داد: اصولاً مسوولیت حکم می‌کند که مسوولین در ایام عید ‌اماده هر اتفاق غیرمترقبه ای باشند. حالا که سیل آمده و مردم خانه و کاشانه شان را در آب می بینند و حتی مشاهده می‌شود، در منطقه هایی خورد و خوراک هم پیدا نمی شود، دور از انصاف و‌ انسانیت است که آقای استاندار حاضر نشده تا سفرش ‌را نیمه کاره رها کرده و به استان محل مأموریتش بازگردد.، چون هیچ کاری را نمی‌توان مهمتر از رسیدگی به مشکلات مردم سیل زده دانست.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس دهم همچنین ‌ادامه ‌داد: قطعا این موضوع باید از طریق نهادهای مربوطه مورد پیگیری قرار بگیرد تا معلوم شود، چه مسأله ای در میان است که آقای ‌استاندار در چنین موقعیتی به سفر خارج از کشور رفته ‌اند و آبا اصلا بحث مرخصی صحت دارد ‌یا نه؟ چون با هر متر و معیاری که ارزیابی می‌کنیم، این رفتار آقای مناف هاشمی قابل قبول نیست و حتی می‌توان گفت، بسیار عجیب است.

حاجی ‌دلیگانی تاکید کرد: من‌ به عنوان نماینده مجلس، قطعا براین باورم که وزیر کشور باید به مجلس و افکار عمومی پاسخ بدهد که چرا موقعی که به استاندار مرخصی صادر میکرده، از سازمان ‌هواشناسی‌ وضعیت آب و هوایی ‌را جویا نشده تا با پیش بینی درست، از اعطای مرخصی به ‌اقای هاشمی منصرف شود. مرور این وقایع، از نظر من بحث مرخصی ‌را ‌با شک و تردید‌ روبرو می‌کند و امیدوارم آقای وزیر کشور بتواند در این خصوص روشنگری قانع کننده داشته باشد. ‌ در غیر‌ اینصورت مجلس حتما بعد از تعطیلات اقدامات لازم را با قاطعیت لازم انجام خواهد داد.

حسین حاجی ‌دلیگانی در پایان اظهاراتش، گفت:: با توجه به اینکه «پیگیری مشکلات ‌خانوادگی» دلیل مرخصی یک ماهه آقای استاندار اعلام شده است،‌‌ نمایندگان مجلس حتما تحقیق و تفحص ‌لازم را برای بررسی دو‌تابعیتی بودن‌ یا نبودن آقای هاشمی انجام خواهند داد تا اگر این مسأله ثابت شود، برخوردهای لازم و قانونی ‌در خصوص ایشان اعمال شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy