Wednesday, Apr 3, 2019

صفحه نخست » هشدار فرونشست زمین در جنوب تهران

forooneshast_040319.jpgشبکه بیان - در پی رخداد سیل در شهرهای مختلف کشور و هشدار ستاد مدیریت بحران هر استان به شهروندان مبنی بر تخلیه خانه ها، اکنون در حالی که مکررا اعلام می شد تهران در امان است، دبیر کارگروه ملی مخاطرات طبیعی نسبت به فرونشست زمین در برخی نقاط این شهر هشدار داد.

محله های جنوبی شهر تهران در امتداد خیابان مولوی، حوالی منطقه بازار تهران و بخش های جنوبی دیگر در خطر فروریزش زمین هستند.

نیروهای امدادی آنطور که در گزارش ها آمده، آماده هستند. گفته شده این خطر جدی و بسیار محتمل است.

ایران در سه روز ۱۳، ۱۴ و ۱۵ فروردین، روزهای آرامتری را خواهد گذراند اما بر اساس گزارشات منتشر شده در وبسایت های هواشناسی، از روز شنبه با اوج گیری بارش ها، احتمالا شاهد سیلابی شدن مجدد بسیاری از معابر حتی در شهرها خواهیم بود.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در خصوص تهران نیز توضیح داد: در سطح شهر تهران نیز چندین نقطه فروریزش بدون اثر سیلاب داشتیم که این فروریزش ها در مناطقی از جمله شهران، خیابان پیامبر، میدان قیام، چهارراه مولوی رخ دادند. به همین دلیل باید توجه داشته باشیم که این فروریزش‌ها با عوامل موثر دیگری از جمله سیلاب‌ها و بارش های ممتد تشدید پیدا می‌کنند.

مناطق شهران و خیابان پیامبر پیش از این نیز دچار حوادثی شده بودند.

در دو سال گذشته، منطقه شهران در شهر تهران منتهی به خیابان کوهسار دو بار فرونشست داشته است که در یک مورد، منجر به آتش سوزی گسترده شد که تمام مغازه های اطراف را دچار خسارت جدی کرد.

همچنین فرونشست زمین در خیابان پیامبر تهران، شهریور ۱۳۹۵ یک مصدوم برجای گذاشت. خبر نگران کننده در این فرونشست، آن بود که یک منبع آگاه به خبرگزاری ایرنا اعلام کرد که این حادثه ارتباطی با عملیات اجرایی احداث خطوط شش و هفت مترو تهران ندارد.

اکنون با نزدیک شدن به روز شنبه، احتمالا شهر تهران مجددا با نشست های این چنینی مواجه خواهد شد.

لازم به ذکر است که اگر این باران ها به شکل متوالی ادامه یابد، ظرف مدت ۳ هفته در شهری مثل اصفهان با تمام خشکسالی های چند سال اخیر، می تواند خساراتی به مراتب بزرگتر از شهر شیراز به وجود آورد.

آنچه که بیشتر باعث نگرانی می شود، صرفا فرونشست و ریزش زمین نیست بلکه انفجارهای احتمالی خطوط گاز است که فجایعی بزرگتر از ریزش برای شهروندان ایجاد خواهد کرد.

علی بیت اللهی گفت: به هر حال ما تجربه کردیم مثل شهران که این ریزش های زمین ممکن است عواقب و آثار زیانباری داشته باشد و اینکه ممکن است در بدو تشکیل این نشست های موضعی چندان به نظر مهم نیاید اما اثر فروریزش بعدی مهم است که ممکن است با آسیب به خطوط لوله گاز و از این دست به فجایعی ختم شوند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy