Wednesday, Apr 3, 2019

صفحه نخست » کمک یک میلیارد دلاری عربستان سعودی به عراق

Iraq_Saudi.jpgالعربیه - سعودی چهارشنبه ۳ آوریل در نخستین روز از سفر هیئت بزرگش به عراق اعلام کرد که یک میلیارد دلار به عنوان کمک به این کشور ارائه می‌دهد و ۳ کنسولگری جدید در مناطق مختلف عراق افتتاح خواهد کرد.

یک هیئت بزرگ سعودی شامل شماری از وزرا به ریاست ماجد القصبی وزیر بازرگانی و سرمایه‌گذاری در عراق به سر می‌برد.

این هیئت از ۱۰۰ شخصیت از جمله ۹ وزیر به عراق رفته تا درباره توسعه روابط و همکاری‌های اقتصادی گفت‌وگو کند.

سفر این هیئت به منظور ازسرگیری فعالیت‌های دوره دوم شورای هماهنگی سعودی-عراقی در بغداد پایتخت عراق، فعال سازی نقش سعودی در مرحله سرمایه‌گذاری و بازسازی عراق و همکاری با این کشور در زمینه‌های مخالف صورت می‌گیرد.

طی این سفر، ۹ وزیر سعودی با نخست‌وزیر و رئیس پارلمان عراق دیدار می‌کنند. آن‌ها همچنینن با همتایان عراقی خود به بحث و تبادل نظر خواهند نشست. نمایندگان شرکت‌ها و موسسه‌های سعودی هم جلسات گسترده‌ای در چارچوب دوره دوم فعالیت شورای هماهنگی سعودی-عراقی برگزار خواهند کرد.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

شورای وزیران عراق که با طرح توافق‌نامه تشویق و حمایت سرمایه‌گذاری میان ریاض و بغداد موافقت کرده، با هیئت سعودی پرونده‌های ساخت ساز در مناطق آزاد شده از تصرف داعش و نیز تشویق تبادل تجاری و همکاری فرهنگی و ورزشی را به بحث خواهد گذاشت.

ماجد بن عبدالله القصبی وزیر بازرگانی و سرمایه‌گذاری سعودی گفت که ریاض کنسولگری‌اش در بغداد را به منظور آغاز صدور روادید برای عراقی‌ها، پنجشنبه (امروز) افتتاح خواهد کرد. او افزود سه کنسولگری دیگر نیز افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، القصبی افزود که ۱۳ توافق‌نامه آماده امضا هستند. او افزود که فعالیت در گذرگاه مرزی عرعر میان عراق و سعودی، طی شش ماه کامل خواهد شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy