Thursday, Apr 4, 2019

صفحه نخست » پمپئو به مجلس نمایندگان: قطع حمایت از عربستان، یمن را به جمهوری اسلامی هدیه می‌دهد

statD_040419.jpgصدای آمریکا - مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، گفت که قطع حمایت آمریکا از ائتلاف عربستان، یمن را به جمهوری اسلامی ایران هدیه می‌دهد.

وزیر خارجه آمریکا صبح جمعه ۱۶ فروردین در برنامه تلویزیونی «فاکس اند فرندز» (فاکس و دوستان) حاضر شد و در پاسخ به پرسشی در مورد تصویب طرح «قطع حمایت از ائتلاف عربستان در جنگ یمن» در مجلس نمایندگان آمریکا و این که این کار، یمن را دو دستی به ایران هدیه می‌کند، گفت:‌ «از همان ابتدا موضع دولت همین بوده است. ما نمی‌خواهیم وضعیت به نفع جمهوری اسلامی ایران تغییر کند.»

مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه ۱۵ فروردین به طرحی رای داد که از کاخ سفید می‌خواهد حمایت خود را از جنگ یمن به پایان برساند. در مجلس نمایندگان که از اکثریت دموکرات برخوردار است، این طرح با نتیجه ۲۴۷ بر ۱۷۵ رای آورد.

جنگ در یمن به رهبری عربستان سعودی، پنج سال است ادامه دارد. سازمان ملل متحد وضعیت یمن را بدترین فاجعه انسانی جهان خوانده است.

مطالب بیشتر در سایت صدای آمریکا

ایالات متحده جمهوری اسلامی ایران را به بی‌ثبات سازی در منطقه و از جمله یمن متهم می‌کند. تهران حامی حوثی‌های یمن است و عربستان سعودی در ائتلافی با کشورهای منطقه، از دولت قانونی این کشور حمایت می‌کند.

درباره ناتو و ونزوئلا

وزیر خارجه ایالات متحده در پاسخ به پرسشی در مورد وضعیت ناتو همزمان با گذشت هفتادمین سالگرد آن گفت:‌ «من در هسته اصلی ناتو هیچ نگرانی از اتحاد و همبستگی آن ندارم؛ ولی فکر می‌کنم این همکاری گروهی است و همه باید در آن مشارکت کنند.»

آقای پمپئو در مورد ونزوئلا و این که آیا روسیه دارد همان سناریوی سوریه را اجرا کرده و می‌خواهد مادورو را مانند بشار اسد حفظ کند، گفت: «فرق اینجا با سوریه این است که این‌جا منطقه ما است. من از جزئیات نمی‌توانم چیزی بگویم؛ ولی همه چیز را در دستور کار داریم و موضع دولت و پرزیدنت ترامپ قاطع است.»

در حال حاضر حدود یکصد نیروی نظامی روسیه در ونزوئلا به سر می‌برند. ایوان خیل، معاون وزیر خارجه ونزوئلا، پیشتر گفته بود که ممکن است تعداد بیشتری از نظامیان روسیه وارد ونزوئلا شوند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، روز هفتم فروردین و در جریان دیدار با فابیانا روزالس، همسر رئیس جمهوری موقت ونزوئلا، تاکید کرده بود که ارتش روسیه باید ونزوئلا را ترک کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy