Saturday, Apr 6, 2019

صفحه نخست » تخلیه ۱۲۲ شهر و روستا در خوزستان

97B086B1-1D14-4FBA-AFA8-011D4FF88513.jpegدویچه وله فارسی

با پر شدن ظرفیت سد کرخه و دز و بدتر شدن وضعیت رودخانه کرخه دستور تخلیه کامل دو شهرستان حمیدیه و دشت آزادگان صادر شده است. تنها از جوانان خواسته شده به منظور کمک در تسهیل امور در شهر بمانند.
به گزارش خبرگزاری فارس، شهرهای حمیدیه، بستان، سوسنگرد، رفیع، ابوحمیظه و کوت سیدنعیم باید تخلیه کامل شوند.

در هویزه علاوه بر شهر رفیع به کلیه روستاهای بخش نیسان که شامل ۱۷ روستا می‌شود اخطار تخلیه داده شده است. دستور تخلیه شهر گوریه در شوشتر نیز پیش از این با ورود سیلاب رودخانه دز به آن اعلام شده بود.
شامگاه جمعه ۱۶ فروردین (پنجم آوریل) نیمه غربی شهر الهایی در بخش مرکزی اهواز و منازل ساحلی شهر الوان در بخش شاوور شهرستان شوش اخطار تخلیه گرفتند. پیش از این در ۱۳ فروردین فرماندار شوش دستور تخلیه فوری شهر

فتح‌المبین و ده‌ها روستا در دو حوزه کرخه و دز را صادر کرده بود.

ستاد مدیریت بحران شهرستان حمیدیه ضمن دستور سریع تخلیه این شهر از مردم خواست، به پادگان‌ها بروند.

اوضاع در لرستان

تلویزیون رسمی ایران می‌گوید، در لرستان، استان همجوار خوزستان به دلیل خطر رانش زمین از ساکنان هفت روستا خواسته شده، منازل خود را ترک کنند.
رویترز می‌نویسد، بارندگی‌های شدید و سیلاب از چند روز پیش از سال نو در ایران آغاز شد و تا کنون حدود ۱۹۰۰ شهر و روستا در این کشور را متأثر کرده است. به گفته پیرحسین کولیوند، رئیس اورژانس ایران، این سیل تا به‌حال دست کم ۷۰ کشته و ۷۹۱ مصدوم به جا گذاشته است.

مسئولان ایران از ادامه عملیات‌ امدادرسانی برای نواحی سیل‌زده در شماری از استان‌های کشور، از جمله خوزستان، لرستان و ایلام خبر می‌دهند. دولت ایران به ساکنان مناطق سیل‌زده وعده داده که خسارت‌هایشان را جبران خواهد کرد.
اما بسیاری از ناظران جبران خسارت‌های گسترده سیل توسط دولتی که پیش از این نیز به دلیل بحرا‌ن‌های جاری تحت فشار قرار داشت را مایه تردید می‌دانند.

گفته می شود که درآمدهای دولت ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا بر بخش‌های بانکی و نفتی کاهش یافته است. از صادرات نفتی ایران به میزان قابل توجهی کاسته و دسترسی دولت به منابع مالی خارج از کشور بسیار محدود شده است.
با ادامه سیلاب‌ها دولت اعلام کرد، واحدهای پزشکی سیار بیش‌تری را برای مناطق جنوبی کشور در نظر گرفته است. به گفته مسئولان، حدود ۱۰۰۰ نفر در طول روزهای اخیر با کمک ‌هلی‌کوپترهای امدادی به مناطق امن انتقال داده شده‌اند.
فرمانده سپاه پاسداران ایران وعده داده که از "همه توان خود" برای کاهش خسارت‌ها در خوزستان استفاده خواهد کرد. در این بین شرکت‌های حفاری و برخی شرکت‌های انرژی کشور برای استحکام‌بخشی به سیل‌بندها و پمپاژ آب به یاری مناطق سیل‌زده شتافته‌اند.

در همین حال سازمان هواشناسی ایران روز شنبه ۱۷ فروردین از فعال بودن سامانه بارشی در نیمه غربی و بخش‌های از مرکز، شرق و شمال شرق کشور خبر می‌دهد.
به گزارش ایسنا، همچنین پیش‌بینی‌ شده که برخی از نواحی مانند کرمان، فارس، هرمزگان، یزد، اصفهان و همدان با وزش شدید باد مواجه شوند. علاوه بر این در استان‌های کرمان، یزد، اصفهان و هرمزگان احتمال خیزش گرد و خاک داده شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy