Wednesday, Apr 10, 2019

صفحه نخست » طرح سه فوریتی «فراکسیون امید»: جهادی‎ها نظامیان آمریکا را بازداشت کنند و تحویل جمهوری اسلامی دهند!

omid.jpgکیهان لندن - در ایران، ۲۰ فروردین ۱۳۹۸، گروهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یونیفرم سپاه پوشیده و چفیه به گردن انداختند و به صحن علنی آمدند تا به آمریکا نشان دهند که پشت سپاه که در فهرست سازمان‌های تروریستی دنیا طبقه‌بندی شده، ایستاده‌اند.

در میان این نمایندگان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که دخترش در آمریکا زندگی می‎کند هم دیده می‌شود. اما از این جالب‎تر حمایت نمایندگان اصلاح‎طلب مجلس از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. محمود صادقی از «لیست امید» که تا همین چند وقت پیش در موضع‌گیری‎های خود به سپاه و نیروهای امنیتی برای بازداشت فعالان محیط زیست و یا دخالت در اقتصاد نیش و کنایه می‎زد یادش افتاد که حامی این ارگان تروریستی است! و یا حجت‌‎الاسلام احمد مازنی همان روحانی که تکاپو می‎کرد با فدریکا موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سفرش به تهران با او سلفی بگیرد با عمامه‌ی خود یونیفرم سپاه هم پوشید.

تلافی سیاسی بود

علاء‎الدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و از نمایندگانی که با لباس پاسداری به صحن علنی مجلس آمد تهدید کرده، «نیروهای آمریکا در منطقه دیگر امنیتی نخواهند داشت.» این عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس توضیح داده «واقعیت این است که آمریکایی‎ها به این دلیل سپاه را در گروه‎های تروریستی قرار دادند که جدای از فشارهای رژیم صهیونیستی و فشارپذیری ترامپ به عنوان مجری دستورات نتانیاهو و لابی‏‌های صهیونیستی، به دنبال یک تلافی سیاسی بود.»

مطالب بیشتر در کیهان لندن

چندماه دیگر مقاومت کنیم

علی مطهری عضو هیات رئیسه مجلس نیز می‎گوید: «این اقدام آمریکا باعث محبوبیت بیشتر سپاه در جمهوری اسلامی ایران و خاورمیانه خواهد شد و فکر می‌کنم آمریکایی ها اشتباه بزرگی را مرتکب شدند. آمریکا از آنجایی که از ابزارهای مختلف استفاده کرد و به نتیجه نرسید این شگرد را نیز به کار برده و می‌خواهد فشار روانی و فشار اقتصادی به ایران وارد کند، اما من فکر می‌کنم مردم ما متحدتر خواهند شد و جدی‌تر به مقاومت خود ادامه می‌دهند.»

این نماینده وعده داد که «انشاءالله اگر چند ماه دیگر مقاومت کنیم فکر می‌کنم از این بحران خارج می‌شویم!» باید اضافه کرد، مطهری در تیرماه سال ۹۷، وعده داده بود که اگر مردم شش ماه مقاومت کنند اوضاع بهتر می‎شود!

علی لاریجانی رئیس مجلس در نطقی تند خطاب به ترامپ گفت «شما یک دولت دزد هستید»، «قرار دادن سپاه پاسداران جزء گروه‌های تروریستی نشانگر عمق جهالت رژیم آمریکا است.» وی تاکید کرد «از نظر ما دولت آمریکا و نیروهای مسلح این کشور نماد تروریسم بین‌المللی در ابعاد نظامی و اقتصادی است.»

او همچنین افزود که «قرار دادن سپاه پاسداران جزء گروه‌های تروریستی از سوی آمریکا، نشانگر عمق کینه‌ورزی و جهالت این رژیم است.»

فراکسیون نمایندگان ولایی نیز بیکار ننشسته و برای تقویت جایگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابل آمریکا یک طرح دو فوریتی داد! «فراکسیون امید» نیز روی دست آنها بلند شد و در طرحی سه فوریتی اعلام کرد «ما این حق را به نیروهای مسلح تمام کشورهای دنیا به ویژه ارتش‌های آزادیبخش و جهادی دادیم تا در برخورد با نیروهای نظامی، امنیتی و اطلاعاتی، ایالات متحده و در غرب آسیا اقدام متقابل نظامی کنند!»

در این طرح آمده که در صورت دستگیری نیروهای نظامی آمریکا، آنها جهت محاکمه به جمهوری اسلامی ایران تحویل داده می‌‏شوند. شنیده‎ها حاکیست هر دو طرح به بیش از ۲۰۰ امضای نمایندگان رسیده است. معلوم نیست این نمایندگان که در همان مجلس هم هیچ کاری از آنها ساخته نیست، چرا فکر می‌کنند که در کشورهای دیگر ممکن است کسی آنها را جدی گرفته و به حرف‌های آنها گوش کند! اگر قرار بر کارهای «جهادی» باشد، خود سپاه پاسداران است که باید آنها را سازماندهی و اجرا کند!

البته فراتر از این هیاهوهای مضحک و «ابتکار»ات تبلیغاتی همین که این فراکسیون‎ها برای مقابله و تلافی اقدام آمریکا تازه به هیات رئیسه طرح ارائه می‎دهند کاملاً گویاست که تا چه اندازه نظام برای رویارویی با این بحران‎ها ناتوان و فرسوده است. در حالی‌ که دولت و هیات حاکمه آمریکا به‌خصوص در نهادهای امنیتی و نظامی ماه‎هاست برای قرار دادن سپاه در فهرست سازمان‎های تروریستی کار کرده‌ و این فعالیت‌ها را صریحا اعلام نیز کرده بودند، اوج «ابتکار»ی که به فکر نمایندگان دو فراکسیون مجلس شورای اسلامی رسیده، این است که لباس پاسداری بپوشند و چفیه به گردن بیندازند و طرح‌های دو فوریتی و سه فوریتی مضحک بدهند!

0001.jpg
توییت محمدشریعتمداری وزیر رفاه و تعاون در حمایت از سپاه

حجم وسیعی از هارت و پورت، که بسیاری از آنها مانند لباس پاسداری پوشیدن نمایندگان، بیشتر سبب خنده و مزاح می‌شود، نخستین واکنش‎ جمهوری اسلامی به قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‎های تروریستی است.

همزمان کیهان تهران در شماره روز سه‎شنبه خود دو تیتر بسیار تند علیه آمریکا داشت. این روزنامه در تیتر اول خود نوشت: «ترامپ با حماقت خود جواز قتل نظامیان آمریکا را صادر کرد». همچنین در سرمقاله کیهان تهران با عنوان «آقای ترامپ! به فکر سفارش تابوت باش» آمده: «چنین تصمیمی تبعات خاص و سنگینی برای نظامیان آمریکایی خواهد داشت. ترامپ با این اقدام در واقع با جان هزاران سرباز خود در منطقه بازی کرده است... یک هفته دیگر کنگره آمریکا نظر خود درباره این تصمیم را اعلام می‌کند. اگر کنگره هم در حماقت کاخ سفید شریک شود و بر آن مهر تایید بزند، ترامپ باید به‌فکر سفارش و ارسال پوشک و تابوت به غرب آسیا باشد.»

تهدید نظامی آمریکا فقط شامل رسانه‎های ولایتمدار نیست «حاج محسن رضایی» هم نشان داد آن‎همه خونی که در دوران جنگ ایران و عراق ریخته شد سیرابش نکرده و هنوز سودای جنگ دارد.

0002.jpg
محسن رضایی در توییتر ناوهای آمریکایی را تهدید کرده

در حالی‌ که تهدیدهای تروریستی از سوی مقامات کشوری و لشکری جمهوری اسلامی به معنای مُهر تایید بر نوع فعالیت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، همزمان حامیان قرار گرفتن این نهاد نظامی موازی و نامتعارف جمهوری اسلامی در فهرست سازمان‎های تروریستی با هشتگ «EndofIRGCterror#» در این مورد نظر می‌دهند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy