Wednesday, Apr 10, 2019

صفحه نخست » عروس سودان نماد اعتراض‌ها علیه دولت عمر البشیر

sudan.jpg العربیه - «آلاء صالح» زن سودانی که میان معترضان متحصن در محوطه فرماندهی کل ارتش سودان در خارطوم پایتخت این کشور ایستاد، به نماد اعتراض‌های سودان تبدیل شد.

طی روزهای اخیر، تصاویر این زن در شبکه‌های اجتماعی به طور گسترده‌ای تحت عنوان «کندانه» منتشر شد. «کندانه» لقب ملکه‌‌های سودان باستان است.

ویدیوهای این زن در حالی که می‌خواند: «شعبی یرید ثوره» (مردم من انقلاب می‌خواهند) در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. او چندین بار هم عبارت «عزیز من کندانه» ار اشاره به زنان شرکت کننده در تحصن و اعتراض‌ها را تکرار کرد.

«آلاء صالح» مورد توجه برخی از هنرمندان عرب هم قرار گرفت که از او تجلیل کردند. مارسیل خلیفه خواننده لبنانی یکی از آن‌هاست.

از روز شنبه معترضان سودانی به محوطه وزات دفاع رفته و تا کنون آن‌حا تحصت می‌کنند. نیروهای امنیتی چند بار تلاش کردند این تحصن را متفرق کنند اما موفق نشدند.

سرتیپ احمد الشامی سخنگوی ارتس سودان چهارشنبه در تماس تلفنی با العربیه، وجود طرحی به منظور پایان دادن به تحصن معترضان روبروی مرکز فرماندهی کل را رد کرد. او خبرهای منتشر شده در این باره را شایعه دانست.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

این در حالی است که الشامی سه‌شنبه به شبکه الحدث گفته بود که دستورهایی برای متفرق کردن تحصن کنندگان صادر شده است. او افزود که «انگیزه تظاهرات» معروف است و اکنون دیگر برای کشور خطرآفرین شده است.

به گزارش رسانه‌ها، روز پنجشنبه بر شمار معترضان حاضر در محوطه مرکز فرماندهی ارتش سودان افزوده شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy