Wednesday, Apr 10, 2019

صفحه نخست » جزئیات طرح جدید برای تحریم ایران، یک روز بعد از قرارگرفتن سپاه در فهرست تروریستی

sanctions_041019.jpgصدای آمریکا - مایکل مک‌کال، نماینده جمهوریخواه ایالت تگزاس و نفر دوم کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، طرح جدیدی را پیشنهاد کرده که نخستین طرح ارائه شده بعد از قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی است و تحریم و اقدامات بیشتر علیه برنامه موشکی جمهوری اسلامی و تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران را پیشنهاد می‌کند.

این طرح به کمیته‌های مختلف ارجاع شده و پس از بررسی و در صورت موافقت رئیس مجلس نمایندگان به رای گذاشته خواهد شد.

مایکل مک‌کال در زمان معرفی این طرح و با صدور بیانیه‌ای گفت:«این طرح مجوز اعمال تحریم‌های را می‌دهد که تمامی تجهیزات، گسترش، فناوری و تامین مالی برنامه موشکی را دربر می‌گیرد. همچنین آستانه مبادلات مالی که می‌تواند در تحریم‌ها قرار گیرد را به پایین‌ترین حد ممکن می‌رساند تا دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از منابع مالی کوتاه شود.»

طرح اچ.آر ۲۱۱۸ که برای تبدیل شدن به قانون هنوز فاصله دارد با عنوان «قانون برنامه موشکی بالستیک ایران و اعمال تحریم‌های بین‌المللی»، روز سه‌شنبه ۲۰ فروردین به عنوان طرح دریافتی ثبت شده است.

مطالب بیشتر در سایت صدای آمریکا

این طرح باید در کمیته‌های مجلس نمایندگان بررسی شود و اگر در مجلس نمایندگان و سنا رای بیاورد، در صورت امضای رئیس جمهوری به قانون تبدیل می‌شود.

جزئیاتی از طرح جدید برای تحریم‌های بیشتر ایران

در طرح آقای مک‌کال موسوم به «طرح اچ.آر ۲۱۱۸» که نفر دوم کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان است، اجازه می‌دهد تمامی موارد مرتبط با گسترش و تهیه بودجه برنامه موشکی ایران مورد تحریم قرار بگیرد. همچنین در ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این طرح بنا دارد مشارکت سپاه در اقتصاد ایران را هدف بگیرد.

مایکل مک‌کال در زمان معرفی این طرح و با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ «این گامی بلند در اعمال کمپین فشار حداکثری علیه ایران است ولی با این حال باز هم می‌شود اقداماتی بیشتر انجام داد تا با رفتار بی‌ملاحظه آن‌ها مقابله کند.»‌

مایکل مک‌کال گفت:‌«ایران به تولید و آزمایش موشک‌هایی با توانایی حمل سلاح‌های اتمی ادامه می‌دهد. ایران همچنین با فرستادن عوامل نیابتی و سلاح‌های پیچیده،‌ هدایت و حمایت، شعله مناقشه‌های منطقه در خاورمیانه را بیشتر می‌کند. سپاه پاسداران مشغول اعمال تخریبی در سوریه، لبنان و عراق است و به طور مستقیم تلاش‌های بین‌المللی برای حل مناقشه و گسترش ثبات را بی‌اثر می‌کند.»

او افزود:‌«این طرح مجوز اعمال تحریم‌های را می‌دهد که تمامی تجهیزات، گسترش، فناوری و تامین مالی برنامه موشکی را دربر می‌گیرد. همچنین آستانه مبادلات مالی که می‌تواند در تحریم‌ها قرار گیرد را به پایین‌ترین حد ممکن می‌رساند تا دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از منابع مالی کوتاه شود.»

مایکل مک‌کال گفت:‌«بی‌صبرانه منتظر همکاری با نمایندگان دموکرات هستم تا این طرح را پیش برده و نهایی کنیم.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy