Friday, Apr 12, 2019

صفحه نخست » اداره پست بریتانیا ارسال بسته‌های پستی به ایران را متوقف کرد

UKMail_041119.jpgبی بی سی - اداره پست بریتانیا "رویال میل"، تایید کرده که ارسال نامه و محموله‌های پستی به ایران را تا اطلاع ثانوی متوقف کرده است.

رویال میل در پاسخ به بی‌بی‌سی فارسی اعلام کرد به دلیل تحریم‌ها علیه ایران "فعلا" قادر نیست بسته یا نامه‌ای به ایران بفرستد.

همچنین رویال میل گفته که توقف ارسال همه محموله‌های پستی از دوازده روز پیش شروع شده و بسته‌هایی که هنوز در بریتانیا باشند، به فرستنده برگشت خواهند خورد.

شرکت پستی پارسل پست که زیرمجموعه‌ای از رویال میل است، هم با اشاره به تحریم‌های اعمال شده، ارسال بسته‌ها به ایران را تا اطلاع بعد متوقف کرده است.

حمید بدیعی‌نژاد سفیر جمهوری اسلامی در لندن نیز به این خبر واکنش نشان داده و آن را "شوکه" کننده خوانده است.

آقای بدیعی‌نژاد نوشته است که "پیگیری انجام شده نشان داد که وزارت خارجه و شرکت پست انگلیس خود از بیانیه این شرکت خدمات رسانی شوکه شده اند".

سفیر ایران نوشته که "آنها قول داده‌اند که باجدیت بدنبال اصلاح فوری این تصمیم هستند".

پیشتر بی‌بی‌سی فارسی خبر داده بود که شرکت پست بریتانیا از روز گذشته ارسال هرگونه محموله پستی به ایران را متوقف کرده و دستورالعملی به شعبه‌های اداره پست رویال میل ارسال شده و از آنان خواسته شده تا اطلاع ثانوی هیچگونه بسته پستی و حتی نامه به مقصد ایران را نپذیرند.

رویال میل مهم‌ترین شرکت پست در بریتانیاست که سهام آن از سال ۲۰۱۰ به بخش خصوصی عرضه شد.

پس از دور تازه تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه ایران، شرکت دی اچ ال هم اعلام کرد که محموله پستی به ایران قبول نمی‌کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy