Wednesday, Apr 17, 2019

صفحه نخست » اینستاگرام حساب علی اکبر ولایتی و ابراهیم رئیسی را هم مسدود کرد

velayati_041719.jpgبی بی سی - رسانه های ایران می گویند حساب کاربری ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه ایران و علی اکبر ولایتی مشاور آیت‌الله علی خامنه‌ای در اینستاگرام از دسترس خارج شده است.

حساب آقای ولایتی در این شبکه اجتماعی ساعاتی پس از آن از دسترس خارج شد که رسانه های ایران گزارش دادند اینستاگرام دسترسی رئیس قوه قضائیه ایران را مسدود کرده است.

ابراهیم رئیسی اولین چهره سیاسی غیرسپاهی ایران بود که حساب اینستاگرام او مسدود شد. پیش از این ایالات متحده آمریکا صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ایران قبل از آقای رئیسی را به دلیل نقض فاحش حقوق بشر در ایران در فهرست تحریم ها وارد کرده بود اما به نظر نمی رسد شخص آقای رئیسی وارد این تحریم ها شده باشد.

نام ابراهیم رئیسی در بعضی مکاتبات و گزارش‌های مربوط به اعدام‌های زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ در کنار هیات سه نفره متشکل از حسینعلی نیری، مرتضی اشراقی و نماینده وزارت اطلاعات (مصطفی پورمحمدی) آمد که از سوی آیت‌الله خمینی مسئول بررسی وضعیت زندانیان سیاسی و اعدام آن دسته از زندانیان شده بود که هنوز "سر موضع" بودند.

یک فایل صوتی آیت الله حسینعلی منتظری متعلق به سال ۱۳۶۷ سه سال پیش منتشر شد که در آن خطاب به افرادی از جمله ابراهیم رئیسی درباره اعدام خودسرانه زندانیان هشدار می داد "بزرگترین جنایتی که در جمهوری اسلامی شده و تاریخ ما را محکوم می کند به دست شما انجام شده و [نام] شما را در آینده جزو جنایتکاران در تاریخ می نویسند".

حسن روحانی در زمان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری دو سال پیش با ابراهیم رئیسی که هردو نامزد آن بودند، با اشاره به کارنامه آقای رئیسی گفته بود: "مردم ایران اعلام می‌کنند آنهایی که در طول ۳۸ سال فقط اعدام و زندان بلد بودند را قبول ندارند."

نامزدی ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی مورد حمایت عده زیادی از فرماندهان سپاه پاسداران بود.

اینستاگرام دیروز در اجرای تعهداتش به قوانین تحریمی ایالات متحده در سازمان تروریستی شناختن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حساب کاربری شماری از فرماندهان سپاهی را از دسترس خارج کرد.

سرلشگر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، سرلشگر پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده شاخه برون مرزی سپاه، سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سرلشگر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و سرتیپ پاسدار موسی کمالی، از روسای ستاد کل، سرلشگر پاسدار محسن رضایی فرمانده اسبق سپاه و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و سرتیپ پاسدار محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از فرماندهانی هستند که صفحات آنها در اینستاگرام مسدود شده است.

به جز این افراد، حساب رسمی سپاه پاسداران هم در اینستاگرام از دسترس خارج است.

یک روز پس از شروع بسته شدن این حساب ها، ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفته است که سرلشگر باقری رئیس این ستاد "در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی هیچ صفحه ای ندارد".

سخنگوی شبکه اجتماعی اینستاگرام گفته است "ما تحت محدودیت‌های قوانین تحریم‌های ایالات متحده عمل می‌کنیم. با مقامات دولتی مرتبط همکاری می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که تعهدات قانونی‌مان، از جمله مربوط به تعیین سپاه [به عنوان سازمان تروریستی خارجی] را رعایت می‌کنیم".



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy