Thursday, Apr 18, 2019

صفحه نخست » تبعات اعترافات مهم «سردارِ خاص» سپاه! بابک‌ داد

Babak_Dad.jpgشاید عشق به دوربین و «شهوت دیده شدن»، موجب می‌شود بعضی افراد مثل سعید قاسمی هم «زیادی حرف بزنند» و هم «حرف زیادی بزنند»! اما در یک برنامه‌ی تلویزیونی، سعید قاسمی حرفهایی زده که قطعاً باعث «دردسرهای جدی» برای بالادستی‌هایش می‌شود!

🔹در برنامه تلویزیونی «رو در رو»، سردار سپاه سعید قاسمی‌؛ از اعزام نیروهای نظامی سپاه به جنگ بوسنی «در پوشش امدادی هلال احمر!» پرده برداشته و سازماندهی نیروهای جهادی در این پوشش را شرح داده است. همچنین در اعترافی عجیب از «همکاری نزدیک القاعده با سپاه!» سخن گفته است!

🔹همین دو کُد از سخنان این سردار خاص(!) سپاه، «شواهد و مدارک قانونی» برای تحریم هلال احمر ایران را به صلیب سرخ جهانی می‌دهد. همچنین می‌تواند «بهترین گواه» برای اثبات سخنان آنهایی باشد که از حضور سران القاعده و طالبان در ایران سخن می‌گویند.

🔹در اساسنامه‌ی صلیب سرخ جهانی که نهادی غیر نظامی و امدادی است، هرگونه سوءاستفاده از یونیفورم امدادی این نهاد برای «اهداف نظامی» ممنوع شده است.

قاسمی می‌گوید: «در بوسنی تحت پوشش هلال‌احمر رفته بودیم تا به نیروهای مجاهدین جهادی آموزش نظامی بدهیم. به تبع ما، القاعده هم آمد و با القاعده‌ایها بودیم. آنها استیل (ظاهر) ما را گرفتند؛ مثل ما سربند و پرچم می‌زدند و ″گردان‌های حمزه سیدالشهدا؟؟″ و...! با مجاهدینی که از سراسر دنیا از ترکیه و فرانسه و آلمان و تونس و... می‌آمدند، در قلب اروپا یگانهای جهادی تشکیل دادیم!»

khass.jpg

🔹سخنان سردار قاسمی پیرامون اعزام نیروها و تجهیزات نظامی سپاه در پوشش امدادگران هلال‌احمر به «قلب اروپا» و سازماندهی نیروهای جهادی؛ گل‌به‌خودی او به کل حکومت است. و البته «تخریب جمعیت هلال‌احمر ایران» است که این روزها کم مشکل ندارد و با حضور اجباری نیروهای بیگانه (حشدالشعبی) در مناطق سیلزده، خودبخود «در مظان اتهام همکاری» با این گروههای شبه‌نظامی قرار دارد!

🔹حکومت و سپاه به اشتباه بر این باورند که اینگونه سخنان، اروپا یا جهان را می‌ترساند و ظاهراً این «سرداران خاص!» (قاسمی، نقدی، اله‌کرم، کریمی قدوسی و...) را به دلیل «ضایعات مغزی» مجاز کرده‌اند تا هر سخنی بگویند؛ ولو به ضرر حکومت خودشان باشد! در حالی که هر بار این افراد سخنی می‌گویند، یک «پاس گل» به آن طرف آب می‌دهند تا کمربندهای فشار بر ج-ا را محکم‌تر کنند.

🔹طبعاً ما فقط نگران «دودی» هستیم که از آتش فتنه‌گری این «سرداران خاص!»، ممکن است به چشم «ملت ایران» برود. وگرنه کار این افراد در «خودتخریبی نظام»، انصافاً حرف ندارد!

یادداشت دوم!

♦️تکذیب سپاه و چند پرسش!♦️

سپاه اظهارات "سعید قاسمی" را تکذیب کرد! ابتدا متن خبر را بخوانید و بعد، چند پرسش که پیرو این «تکذیبیه» در ذهن جوانه می‌زند!

▪️به نقل از تسنیم، سردار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه: «اظهارات آقای سعید قاسمی دیدگاه شخصی و فاقد اعتبار بوده و مورد تأیید سپاه پاسداران نیست!»

▪️سخنگوی سپاه گفت: اظهارات آقای سعید قاسمی که مدتی داوطلبانه در بوسنی حضور داشته‌اند و سال‌های زیادی هم از بازنشستگی ایشان می‌گذرد، دیدگاهی شخصی و فاقد اعتبار بوده و مورد تایید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیست.

▪️شریف افزود: این گونه اظهارات از آقای سعید قاسمی مسبوق به سابقه بوده و مسئولیت اظهارات اخیر بر‌عهده وی است! در عین حال تاکید می‌کنیم ایشان و برخی افراد که از سازمان سپاه بازنشسته و یا به گونه‌ای جدا شده‌اند، از اظهارنظرهای غیرمسئولانه و خلاف واقع پرهیز کرده و برای دشمنان انقلاب و ملت ایران تولید بهانه و دستاویز نکنند!

♦️چند پرسش!♦️

آیا عوارض سخنان سعید قاسمی که قطعاً «تبعات حقوقی و بین‌المللی سنگینی» برای کشور خواهند داشت، با یک «تکذیبیه» بی‌اثر خواهند شد؟ یعنی به صرف اینکه او «بازنشسته» شده، خاطراتش از «سوءاستفاده سپاه پاسداران از یونیفورم هلال‌احمر در بوسنی» و «ارتباط سپاه با القاعده» هم بی‌اثر و کذب به شمار می‌روند؟ چگونه این دو اتهام سنگین را با یک تکذیبیه بی‌اثر می‌کنید، وقتی پای امثال سعید قاسمی و آن «سردارانِ خاص»؛ به خاطر گفتن امثال این حرفهای پر هزینه هرگز به هیچ دادگاهی باز نشده است؟

🔹وقتی سپاه سخنان این فرد را تکذیب می‌کند، یعنی آنها را «کذب و دروغ» و قاسمی را «دروغگو» می‌داند. کسی که خاطراتی از «همکاری القاعده و سپاه» را بیان کرده و اگر این «یک اتهام به سپاه و دروغ» باشد، دادگاه نظامی باید بدون درنگ او را محاکمه کند!

آیا سپاه برای برخورد با این فرد و «دروغهایش»، «اقدام قانونی» هم می‌کند؟ یا با همین چند جمله تکذیبیه، سر و ته قضیه را مثل همیشه جمع می‌کند؟!

🔹در کشور هم دستگاه قضایی وجود دارد و هم خود سپاه، یک سازمان عریض و طویل اطلاعات موازی دارد که حتی «فعالان محیط زیست» و «فعالان کارگری» را هم دستگیر و زندانی می‌کند! پس چندین مرجع برای برخورد با «دروغ‌های» این سردار سپاه و پیگرد قانونی او وجود دارد!

🔹آیا سپاه از این فرد شکایت قانونی می‌کند؟ طبیعی است اگر سپاه از وی شکایت نکند، مردم حق دارند اعترافات و سخنان او را درست بدانند و این تکذیبیه سپاه پاسداران را صرفاً برای فرار از مسئولیت تلقی نمایند؟

تعلل سپاه برای شکایت و پیگرد این سردار، با این «تکذیبیه» همخوانی دارد؟

🔹در عرف جهانی، «عدم پیگرد قانونی» سعید قاسمی، «به معنای تأیید» همکاری سپاه با القاعده و استفاده‌های پوششی از هلال‌احمر برای مقاصد نظامی است و تبعات سنگینی در پی خواهد داشت.

🔹گذشته از سپاه، آیا قوه‌ی قضاییه که دادستان آن در هر امر مربوط و نامربوطی وارد می‌شود، در این زمینه اقدامی کرده است؟ یا قصد دارد اقدام کند؟ اگر آری، چگونه؟

🔹آیا قوه‌ی قضاییه به شکایت قانونی «جمعیت هلال‌احمر» از این سردار سپاه؛ رسیدگی سریع و قاطعانه خواهد کرد؟

پاسخ این پرسش‌ها را می‌توان حدس زد! چون سوابق سپاه و دستگاه قضایی و حکومت را همه می‌دانیم!

🔹پایه‌های این حاکمیت را بر «بستن سنگ‌ها و گشودن گرگ‌ها» و تبعیض شدید در آزادی بیان گذارده‌اند. بعضی افراد مثل این سردار، برای گفتن «هر حرفی» آزادی مطلق دارند؛ ولی اکثریت مردم حتی نمی‌توانند «اصول قانون اساسی فعلی» را هم با صدای بلند بخوانند! مثلاً این اصل که: «همه در برابر قانون برابرند...!» چون در ایران اسلامی، «بعضی‌ها برابرتــرند» و خواندن همین اصل قانون اساسی فعلی هم دردسرساز است!

بابک‌داد ۹۸/۱/۲۸

🔹تلگرام:

http://t.me/BabakDad

🔹اینستاگرام:

http://instagram.com/BabakDad

🔹تماس:

babakdad2@gmail.com



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy