Thursday, Apr 18, 2019

صفحه نخست » گزارش رابرت مولر منتشر شد

muller_041819.jpgبی بی سی - گزارش رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات آمریکا، روز پنج‌شنبه منتشر شد. بخش‌هایی از این گزارش با تصمیم وزارت دادگستری این کشور از نسخه‌ای که منتشر شده، حذف شده است.

وزارت دادگستری آمریکا، محدودیت‌های قانونی را دلیل این کار عنوان کرد. رابرت مولر به این نتیجه رسید که بین ستاد دونالد ترامپ و دولت روسیه تبانی رخ نداده است.

عملکرد وزیر دادگستری آمریکا در چگونگی انتشار این گزارش با انتقاد گسترده چهره‌‌های شاخص حزب دموکرات آمریکا روبه‌رو شده است.

ویلیام بار برای نخستین بار فاش کرد که در گزارش رابرت مولر، ۱۰ مورد از موقعیت‌هایی که دونالد ترامپ به "ممانعت از اجرای عدالت" متهم شده بود نیز بررسی شده است. به گفته او، آقای مولر در نهایت به یک نتیجه قضایی دقیق درباره این اتهامات نرسیده است.

با این حال وی اضافه کرد که شخص او به همراه معاونش راد روزنستاین به این نتیجه رسیدند که "ممانعت برای اجرای عدالت" رخ نداده است.

ویلیام بار همچنین از تصمیمش برای عدم انتشار علنی بخش‌هایی از این گزارش دفاع کرد و گفت متعهد بوده که در ارتباط با این موضوع، کاملا شفاف باشد.

دقایقی بعد از اینکه کنفرانس خبری آقای بار به پایان رسید، دونالد ترامپ یک میم (تصویرسازی) اینترنتی در توییترش منتشر کرد که در آن با حرف سریال "بازی تاج و تخت" نوشته شده: "بازی به پایان رسید."

در گوشه این میم هم نوشته شده: "نه تبانی، نه ممانعت. برای همه متنفران و دموکرات‌های چپ رادیکال"

این نخستین بار نیست که رئیس‌جمهوری آمریکا با میم اینترنتی یا ارجاع به سریال‌های تلویزیونی مانند "بازی تاج و تخت" در شبکه‌های اجتماعی اظهارنظر می‌کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy