Friday, Apr 19, 2019

صفحه نخست » توقیف یک کامیون با محموله هروئین متعلق به ایران در بلغارستان

Bolghar.jpgالعربیه - مقامات مسئول گمرک بلغارستان روز پنج شنبه ۱۸ آوریل ۲۰۱۹ از توقیف یک کامیون با بیش از ۲۸۸ کیلوگرم هروئین متعلق به ایران خبر دادند.

طبق گفته مسئولان بلغاری روند جاسازی این مقدار از هروئین در ایران صورت گرفته سپس از ترکیه گذر کرده و به بلغارستان رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این محموله هروئین ۲۸۸ کیلویی که از ایران آمده است، از بزرگترین محموله‌های قاچاق مواد مخدر در سال جاری در بلغارستان است.

دادستانی محلی «هاسکوو» در بیانیه اعلام کرد، دو نفر در جریان کشف این محموله هروئین بازداشت شدندکه یکی ایرانی و دیگری ترک هستند. این دو نفر اکنون به اتهام قاچاق مواد مخدر در بلغارستان محاکمه و هر کدام به مدت ۱۰ تا ۱۵ سال حبس محکوم خواهند شد.

به گفته مسئولان گمرک این مقدار هروئین در ۱۴۴ ظروف پلاستیکی در داخل کف اتاق و سقف کامیون به صورت دقیق جاسازی شده است.

مسئولان گمرک بلغارستان می‌گویند آنها زمانی وجود محموله مواد مخدر در کامیون متعلق به ایران را کشف کردند که در یک ایست بازرسی در مرز بلغارستان - ترکیه در منطقه مرزی واقع در جنوب شرقی کشور کامیون را با دستگاه مجهز به «اشعه ایکس» بازرسی کردند.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

بلغارستان، که در مسیر به میان ترکیه و کشورهای بالکان واقع شده است به عنوان گذرگاه مواد مخدری که از خاورمیانه به اروپای غربی انتقال داده می‌شود، واقع شده استاین کشور در سه سال گذشته شاهد فزایش ضبط و کشف محموله‌های هروئین و دیگر انواع مواد مخدر بوده است.

این کشور در سال ۲۰۱۸ یک محموله هروئین ۹۹۴ کیلویی را کشف کرد. در سال ۲۰۱۷ نیز دو کامیون با محموله‌های هروئین که از ایران عازم اتریش شده بودند، کشف و ضبط شد.

در آوریل ۲۰۱۷ منابع قضایی ایتالیا اعلام کردند که نیروی قدس وابسته به سپاه پاسداران انقلاب یک شبکه قاچاق مواد مخدر را در اروپا بویژه در ایتالیا هدایت می‌کنند سپاه قدس از طریق گروه‌های سازمان یافته مستقر در اروپا این مواد مخدر را توزیع می‌کند
مسئولان ایتالیا همچنین از تفکیک و بازداشت یک شبکه‌ ۹ نفری از اعضای «حشد الشعبی عراق» که به وسیله یکی از فرماندهان نیروی «قدس» به نام غلامرضا باغبانی رهبری می‌شدند، خبر داد.

پلیس ایتالیا گفته است عملیات کنترل و تعقیب اعضای این شبکه از سال ۲۰۱۴ آغاز و در سال ۲۰۱۷ آعضای آن همه بازداشت و شبکه به کلی تفکیک شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy