Thursday, Apr 25, 2019

صفحه نخست » خنجر عراق از پشت به جمهوری اسلامی

iraq_042219.jpgآماده افزایش تولید نفت خود هستیم...

دماوند - همزمان با پایان معافیت‌های آمریکا به خریداران نفت ایران، عراق هم آمادگی خود را برای افزایش روزانه ۲۵۰ هزار بشکه‌ای صادرات نفت اعلام کرد.

یک مقام عراق، که دومین تولیدکننده بزرگ اوپک است، با اعلام این مسئله گفته که «وضعیت تقاضا در بازار در روزهای آینده روشنتر خواهد شد».

عراق هم‌اکنون روزانه بیش از سه میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت صادر می‌کند که نزدیک به چهار برابر صادرات نفت روزانه ایران است.

این در حالیست که با تصمیم جدید دولت آمریکا، صادرات نفت ایران تقریبا به صفر می‌رسد.

دولت عراق پیشتر اعلام کرده بود که اگرچه با تحریم‌های آمریکا علیه ایران مخالف است اما این تحریم‌ها را در راستای منافع ملی خود اجرا می‌کند.

بیژن زنگنه، وزیر نفت جمهوری اسلامی در بهمن ۱۳۹۷ گفته بود که عراق ماهانه ۲۰۰ میلیون دلار پول صادرات گاز از ایران به این کشور را به بهانه تحریم‌ها پرداخت نمی‌کند.

زنگنه افزود بود: «هیچ کشوری حاضر نیست خودش را فدای ما کند.»

مطالب بیشتر در سایت دماوند

سعید بشیرتاش، فعال و تحلیلگر سیاسی می‌گوید که تصمیم عراق برای افزایش تولید نفت و جبران حذف ایران از بازار نفت، یعنی «شکست تمام‌عیار پروژه ۴۰ ساله رژیم در ایجاد امت اسلامی که ایران را به خاطرش وارد جنگ‌ها و سنگین‌ترین تحریم‌ها و صدها میلیارد دلار سرمایه کشور را نابود کرد.»

بشیرتاش می‌افزاید که تصمیم عراق به معنی «شکستن کامل همه توهمات جمهوری اسلامی در زمینه فرادولت-ملت عمل کردن» است.

جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر، میلیون‌ها دلار از سرمایه کشور را هزینه حمایت از شیعیان عراق و تنش‌های فرقه‌ای در این کشور کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy