Monday, Apr 29, 2019

صفحه نخست » جعفری دولت‌آبادی از دادستانی تهران برکنار شد، دادستان جدید کیست؟

jafaridolatabadi2.jpgعباس جعفری دولت آبادی جای خود را به علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان فارس داد.

به گزارش ایسنا، عباس جعفری دولت آبادی که ۱۰ سال دادستان تهران بود با حکم ابراهیم رئیسی رییس قوه قضاییه جای خود را به القاصی مهر رییس کل دادگستری استان فارس خواهد داد.

مراسم تودیع و معارفه دادستان تهران اوایل هفته آینده برگزار خواهد شد.

دادستان جدید تهران کیست؟

علی القاصی مهر در رزومه کاری خود در دستگاه قضایی سمت‌های مختلفی را برعهده داشته است. او در آبان ماه سال ۹۰ به عنوان دادستان شیراز منصوب شد. پس از آن در تاریخ ۱۲ شهریور ماه سال ۹۳ به عنوان رئیس کل جدید دادگستری فارس فعالیت خود را تا به امروز در این سمت ادامه داد. اینک نیز به عنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب تهران به فعالیت در دستگاه قضایی ادامه خواهد داد.

پیش از این عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران بود. او سمت‌هایی همچون ریاست دادگستری کل استان خوزستان و سرپرست مجتمع قضایی خانواده را بر عهده داشت. جعفری دولت آبادی در ۸ شهریور ۱۳۸۸ از سوی آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس سابق قوه قصائیه به سمت دادستان تهران منصوب شد و به مدت ۱۰ سال در این سمت فعالیت کرد.

سرانجام با حکم آیت الله رییسی رییس قوه قضاییه جای خود را به علی القاصی مهر داد و قرار است به عنوان مستشار دادگاه عالی انتظامی قضات به فعالیت خود در دستگاه قضایی ادامه دهد.

به گزارش بی بی سی عباس جعفری‌ دولت‌‌آبادی در تابستان ۱۳۸۸ و در اوج اعتراضات به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری با حکم صادق لاریجانی که در همان روزها رئیس قوه قضاییه شده بود، جایگزین سعید مرتضوی شد.

آقای القاصی مهر از مدافعان اجرای احکام اسلامی در ملا عام است. از جمله چند سال پیش در پی اجرای حکم قطع دست و پای دو سارق در شیراز، آقای القاصی که آن زمان دادستان شیراز بود، در دفاع از اجرای این احکام گفت: "دستگاه قضایی فارس در برخورد شدید با جرایم مهم و اجرای حدود الهی مصمم خواهد بود."

در زمان دادستانی او در شیراز بارها مجازات اسلامی از جمله شلاق، قطع دست و اعدام در ملا عام در شیراز اجرا شد که با واکنش تند فعالان حقوق بشر روبه‌رو شد.

تغییر دادستان تهران در ادامه تغییراتی است که از زمان انتصاب ابراهیم رئیسی به قوه قضاییه انجام می‌شود.

امروز همچنین با حکم آقای رئیسی، ذبیح الله خدائیان، معاون حقوقی قوه قضاییه به ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک منصوب شد.

چند روز پیش نیز رئیس دیوان عالی کشور نیز با حکم آقای رئیسی تغییر کرد.

6634008.jpg علی القاصی مهر پیشتر رئیس دادگستری استان فارس و دادستان شیراز بوده است



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy