Sunday, Apr 28, 2019

صفحه نخست » افزایش ۲۰ درصدی قیمت بلیت مترو و اتوبوس و ۲۲ درصدی قیمت کاغذ

metro.jpgمدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی از اعمال قیمت‌های جدید بلیت مترو از امروز (دوشنبه) خبر دادند.

فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد نرخ بلیت مترو اظهار داشت: پیرو مصوبه شورای شهر تهران مبنی بر افزایش قیمت بلیت مترو از امروز شاهد افزایش قیمت بلیت هستیم.

وی گفت: از صبح امروز (دوشنبه) نهم اردیبهشت ماه بلیت مترو تهران با ۲۰ درصد افزایش به فروش می‌رسد.

همچنین پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد: از صبح امروز در نرخ کرایه اتوبوس نیز شاهد اعمال افزایش ۲۰ درصدی هستیم.

به گزارش ایسنا، در اسفندماه سال گذشته، شورای شهر تهران مصوب کرد که نرخ بلیت حمل و نقل عمومی با توجه به نرخ تورم محاسبه شود که این مسئله با مخالفت‌هایی مواجه شد و حالا به نظر می‌رسد، مسئولان امر روی افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه به توافق رسیده‌اند.

***

افزایش ۲۲ درصدی قیمت کاغذ طی ۴۸ ساعت

سید حسین میرباقری رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کاغذ و مقوا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به افزایش قیمت کاغذ طی ۴۸ ساعت گذشته اظهار کرد: قیمت هر بند کاغذ ۷۰ گرم ۱۰۰*۷۰ طی ۴۸ ساعت از ۴۵۰ هزار تومان در بازار آزاد به ۵۵۰ هزار تومان در بازار رسید.

به گزارش تسنیم، این شوک قیمت کاغذ در بازار در شرایطی است که طی ماه‌های آینده، فصل چاپ کتاب‌های درسی، کمک درستی و دفاتر مورد نیاز دانش آموزان فرا خواهد رسید و ادامه این روند افزایشی، علاوه بر مشکلاتی که برای صنعت نشر و کتاب فراهم می‌کند، برای خانواده‌هایی که به دنبال تامین مایحتاج دانش‌آموزان خود هستند نیز چالش ساز خواهد شد.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا ماه‌ها است که این اتحادیه از توزیع کاغذ و فروش آن در بازار کنار گذاشته شده و وزارت ارشاد وظیفه توزیع کاغذ را عهده‌دار است؛ کاغذی که با ارز دولتی وارد کشور می‌شود و وزارت ارشاد می‌بایست این کاغذ را میان ناشران توزیع کند ولی قیمت کاغذ طی این مدت روندی صعودی داشته و از حدود ۱۴۰ هزار تومان، به ۵۵۰ هزار تومان رسیده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy