Monday, May 6, 2019

صفحه نخست » پنتاگون: آماده مقابله با حملات ایران و متحدانش هستیم

USS_Linkoln.jpgالعربیه - وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) دوشنبه ۶ مه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی، آماده واکنش به هرگونه حمله احتمالی ایران یا متحدانش در منطقه هستند.

یک مقام مسئول در وزارت دفاع آمریکا که خواسته نامش فاش نشود، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت تصمیم کاخ سفید در ارسال ناو هواپیما بر و تجهیزات نظامی دیگر، پیامی به ایران در پی «نشانه‌های روشنی» است که می‌گوید ایران و متحدانش در منطقه، خود را برای حمله به نیروهای آمریکایی در منطقه آماده می‌کنند.

این مقام مسئول ادامه داد که پنتاگون، با استقرار نیروهای آمریکایی در منطقه موافقت کرد و بر این باور است نیروهای آمریکایی در خشکی و دریا، نخستین اهداف حملات احتمالی هستند.

پیش از این جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا گفته بود که ایالات متحده به دنبال جنگ با ایران نیست، اما اقدام به استقرار ناو هواپیمابر «یو اس اس آبراهام لینکلن» و نیرویی از آتش‌بارها در منطقه فرماندهی مرکزی کرده تا به ایران این هشدار را بدهد که هرگونه حمله به منافع ایالات متحده یا متحدانش، با واکنشی شدید مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، بولتون افزود: «این تصمیم در واکنش به نشانه‌ها و هشدارهای نگرانی برانگیز و رو به افزایش گرفته شده است».

مطالب بیشتر در سایت العربیه

مشاور امنیت ملی آمریکا ادامه داد که واشینگتن به دنبال جنگ با ایران نیست، اما به طور کامل آماده پاسخ به هر گونه حمله نیروهای نظامی ایران، سپاه پاسداران یا نمایندگانش است.

پیش از این محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در سفر اخیرش به نیویورک در دیدار با مجموعه‌ای از خبرنگاران گفته بود تهران به تحریم‌های آمریکا که باعث بحرانی شده اقتصاد ایران شده است، واکنش نشان خواهد داد.

ظریف هشدار داد که این شرایط، اوضاع را به سمت پرتگاه سوق می‌دهد. او تاکید کرد که ایران اجازه نخواهد داد خود لبه پرتگاه قرار گیرد یا بدون هیچ درگیری، سقوط کند.

ظریف گفت که تحریم‌های آمریکا علیه ایران و بحرانی شدن اوضاع به دلیل این تحریم‌ها، «اعلام جنگ» است و «ایران واکنش نشان خواهد داد». او به طور ضمنی به استفاده ایران از گروه‌های وابسته به خود برای ضربه زدن به منافع آمریکا و کشورهای عربی اشاره کرد.

ظریف همچنین به استفاده از توان نظامی به طور مستقیم اشاره کرد و گفت چانچه ایران نتواند نفت خود را صادر کند، جلوی صادرات نفت از تنگه هرمز را خواهد گرفت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy