Saturday, May 11, 2019

صفحه نخست » بازگشت داعش با سر بریدن هشت نفر؛ بغداد ۵۰ روستا را در نینوا مسلح کرد

D43B37E3-11BE-462A-BECA-2C40A921019F.jpegفرارو

دولت عراق ۵۰ روستا در استان نینوا را برای دفاع از خود در برابر حملات داعش مسلح کرد.

فرماندهی عملیات نینوا در بیانیه‌ای اعلام کرد که عثمان الغانمی، رئیس ستاد ارتش عراق دستور مسلح کردن ۵۰ روستا در استان نینوا را داده تا بتوانند در برابر حملات تروریستی احتمالی از خود دفاع کنند. این تصمیم در واکنش به انفجارها و حملات تروریستی داعش به ویژه بعد از انتشار فایل ویدیویی ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش اتخاذ شده است.

اوایل اردیبهشت موسسه تبلیغاتی الفرقان وابسته به داعش از طریق کانال تلگرام نوار ویدیویی مربوط به نشست ابوبکر بغدادی با سرکردگان دیگر داعش را منتشر کرد. این اولین ظهور بغدادی از ژوئیه ۲۰۱۴ محسوب می‌شود، زمانی که از مسجد جامع نوری در موصل عراق بعد از تسلط داعش بر این شهر سخنرانی ایراد کرد.

این نوار ویدیویی در پی سقوط آخرین مقر داعش در سوریه منتشر شده است. البته هنوز مخفیگاه ابوبکر بغدادی نامشخص است و طبق آخرین گزارش‌ها او مدام در حال رفت‌وآمد در مناطق صحرایی بین مرزهای عراق و سوریه است.

ابراهیم البدری ملقب به ابوبکر بغدادی روز دوشنبه در اولین ویدیوی خود بعد از پنج سال در ظاهری جدید نمایان شد دیگر خبری از ظاهر او به عنوان رهبر خلافت خود خوانده نبود و او در قالب به جنگجو ظاهر شد.بعد از "عمامه و عبا" در اولین ظهور علنی خود او با شکل و ظاهری متفاوت حضور یافت، در قالب یک جنگجو و یکی از اعضای عشایر عراق یا سوریه یا ساکنان فرات که جلیقه نظامی بر تن دارد.

تحلیل‌گران هدف داعش از انتشار تصویر و سخنان بغدادی پس از پنج سال را تقویت روحیه تروریست‌ها پس از شکست‌های پی در پی اعلام کرده‌اند. برخی نیز هشدار دادند از این پس فرقه داعش وارد مرحله جدیدی شده است. چیزی که روز گذشته در عراق رخ داد. یک عملیات انتحاری و سر بریدن هشت نفر در موصل.

روز گذشته شبکه اسکای نیوز گزارش داد که در پی انفجار انتحاری در شرق شهر صدر، هشت تن کشته و ۱۰ تن زخمی شدند. داعش نیز مسئولیت این حمله انتحاری را بر عهده گرفت.

گفتنی است پس از چند ماه ثبات اوضاع امنیتی در بغداد و برداشتن ده‌ها مانع امنیتی و ایست بازرسی در خیابان‌ها جهت بازگرداندن اوضاع به حالت طبیعی خود در خیابان‌های بغداد، این نخستین انفجار است که بغداد را لرزانده است.

تحلیلگران سیاسی معتقدند که نشانه‌های بازگشت داعش به نینوا با ماهیت اختلافات سیاسی میان طرف‌های مختلف در ارتباط است و این همان استراتژی است که داعش قبلاً از آن استفاده می‌کرد.

داعش از تاسیس ولایتی در هند خبر داد

ایران اینترنشنال - گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) از ایجاد یک «ولایت» در کشمیر هند خبر داد.

آژانس خبری اعماق، ارگان داعش، شامگاه جمعه ۲۰ اردیبهشت، با انتشار بیانیه‌ای از تأسیس «ولایت هند» خبر داد که در واقع اولین ادعای داعش در مورد سرزمین‌های هند است.

در همین بیانیه اضافه شده که این گروه جهادی با حمله به سربازان هندی در یک حمله به شهر آمشیپورا تلفاتی را برجای گذاشته است.

آمیشپورا در نزدیکی شهر سرینگر در ایالت جامو و کشمیر هندوستان واقع است.

این در حالی است که پلیس هند از وقوع یک درگیری در این منطقه در روز جمعه خبر داد و اعلام کرد که یکی از جنگجویان اسلامگرا را که در چندین گروه نظامی مشارکت داشت به قتل رسانده است.

گرچه تأسیس یک «ولایت» در هند، به معنی حکمرانی داعش در این بخش از خاک هند نیست، اما نگرانی‌هایی را درباره گسترش فعالیت این گروه به وجود آورده است.

این اعلام می‌تواند تشویق‌کننده اعضای این گروه برای بازسازی خلافت فروپاشیده داعش شود.

داعش به تازگی تمامی سرزمین‌هایی که در سوریه و عراق تصرف کرده بود و بر اساس آن در سال ۲۰۱۴ «خلافت اسلامی» را اعلام کرد، از دست داده است.

اما ابوبکر بغدادی رهبر این سازمان روز نهم اردیبهشت ویدیویی از خود منتشر کرد که در آن بر استواری «دولت اسلامی» و ادامه جنگ علیه غرب و حکومت‌های منطقه تأکید شده بود



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy