Saturday, May 11, 2019

صفحه نخست » ترامپ به ایران «شماره» داد

trump_051118.jpgیورونیوز - به گزارش سی‌ان‌ان، کاخ سفید در تماس با مقامات سوئیس شماره تلفنی را به آنها داده است تا در اختیار ایران قرار دهند که در صورت تمایل با رئیس جمهوری آمریکا تماس بگیرند.

به گزارش سی‌ان‌ان و به نقل از منابع مطلع، مقامات سوئیسی گفته‌اند که این شماره تلفن را به مقامات ایرانی منتقل نمی‌کنند مگر اینکه تهران خواستار دریافت آن شود. موضوعی که سی‌ان‌ان آن‌را «بعید» ارزیابی کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز پنجشنبه گفت: «دوست دارم ایرانی‌ها با من تماس بگیرند.» وی همچنین گفت که به دنبال آسیب زدن به ایران نیست و تنها هدف او «ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای» است.

مقامات کاخ سفید می گوید که انتقال این شماره تلفن برای تماس مقامات ایران با آقای ترامپ برای آن صورت گرفته است که نشان دهد آمریکا در پیشنهاد خود برای گفتگو با تهران صادق است.

اقدام کاخ سفید برای فرستادن شماره تلفن برای مقامات تهران در حالی صورت می گیرد که واشنگتن فشارهای اقتصادی و تهدیدهای نظامی خود را علیه تهران افزایش داده است.

واشنگتن در روزهای گذشته اعلام کرد که به دلیل افزایش تهدیدات ایران، ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن را به خلیج فارس می فرستد.

همچنین بر اساس آخرین خبرها ناو هواپیمابر آرلینگتون نیز در راه خلیج فارس است و بمب‌افکن‌‌‌های آمریکایی بی-۵۲ در پایگاه هوایی این کشور در قطر فرود آمده‌اند.

ایالات متحده امریکاآمریکا به کشتی‌های تجاری‌اش در خاورمیانه درباره حمله ایران هشدار داد

دولت ایالات متحده آمریکا به کشتی‌های تجاری و نفتکش‌های این کشور که در آب‌های استراتژیک خاورمیانه تردد می‌کنند نسبت به حمله احتمالی مستقیم یا نیابتی ایران هشدار داد.

اداره دریانوردی آمریکا در بیانیه‌ای که روز جمعه ۲۰ اردیبهشت منتشر شد گفته است بر اساس گزارش‌ها ایران تدارکات خود را برای انجام عملیات تهاجمی علیه نیروها و منافع آمریکا در منطقه خلیج فارس افزایش داده است. این بیانیه وضعیت هشدار را تا ۵ نوامبر سال جاری تعیین کرده است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «از اوایل ماه مه و پس از تهدید به بستن تنگه هرمز، احتمال این که ایران یا گروه‌های نیابتی این کشور در منطقه علیه منافع ایالات متحده و یا شرکای آن، از جمله زیرساخت‌های تولید نفت دست به حملاتی بزنند، افزایش یافته است.»

همچنین این بیانیه می‌نویسد: «امکان دارد ایران و عوامل نیابتی‌اش ناوهای نظامی و یا کشتی‌های نفتکش آمریکایی را در دریای سرخ، خلیج فارس یا باب‌المندب مورد هدف قرار دهد.»

ایالات متحده امریکاآمریکا سامانه دفاع موشکی پاتریوت و دومین ناو جنگی را به خلیج فارس فرستاد

پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا روز جمعه تایید کرد که واشنگتن سیستم دفاع موشکی پاتریوت را به خاورمیانه منتقل کرده است.

واشنگتن همچنین ناو جنگی آرلینگتون را به خلیج فارس اعزام کرده که قرار است به ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن بپیوندند.

واشنگتن در روزهای گذشته تحرکات نظامی خود را در خاورمیانه و به‌ویژه در منطقه خلیج فارس افزایش داده و دلیل آن را «افزایش تهدیدات از سوی ایران» عنوان کرده‌ است. ادعایی که تهران آن را بی اساس می‌خواند.

یک مقام رسمی آمریکایی که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری رویترز گفت که نمی تواند از تعداد موشک‌های پاتریوتی که به خاورمیانه ارسال شده سخن بگوید.

سیستم دفاع موشکی پاترویت برای تعقیب موشک‌های ورودی طراحی شده‌اند.

ارسال موشک‌های پاتریوت به خاورمیانه در حالی صورت می گیرد که پنتاگون چند ماه قبل، شماری از آنها را از خاورمیانه خارج کرده بود.

دومین ناو آمریکا در راه خلیج فارس

از سوی دیگر واشنگتن ناو جنگی یو‌اس‌اس آرلینگتون را که به‌ویژه برای انتقال وسایل نقلیه آبی-خاکی مورد استفاده قرار می گیرد به خلیج فارس اعزام کرده است. قرار است این ناو به ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن ب‍پیوندد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy