Sunday, May 12, 2019

صفحه نخست » هشدار بریتانیا: خطر درگیری میان ایران و آمریکا وجود دارد

hunt.jpgالعربیه - جرمی هانت وزیر امور خارجه بریتانیا دوشنبه ۱۳ مه نسبت به خطر بروز درگیری میان ایالات متحده و ایران هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، هانت در بروکسل به خبرنگاران گفت: «ما بسیار از خطر بروز درگیری ناگهانی و تشدید تنش غیر عمد نگرانیم».
او در عین حال گفت: «هیچ کس نمی‌خواهد ایران به اسلحه اتمی دست یابد».

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دوشنبه ۱۳ مه گفت که این اتحادیه به طور کامل از توافق هسته‌ای با ایران (برجام) حمایت می‌کند و از کشورهای رقیب می‌خواهد از هرگونه تشدید تنش دوری کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، موگرینی پیش از جلسه وزرای امور خارجه بریتانیا، فرانسه و آلمان، سه کشور امضا کننده توافق هسته‌ای با ایران گفت: «تا جایی که بتوانیم، به حمایت از توافق هسته‌ای با همه ابزارها و اراده سیاسی‌مان ادامه خواهیم داد».

این سخنان موگرینی هم‌زمان با سفر مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا به بروکسل برای گفت‌وگو با مقام‌های اروپایی درباره ایران مطرح می‌شود.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

دیدار آمریکایی-اروپایی

مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا پس از آن‌که به ایران نسبت به «هدف قرار دادن منافع آمریکا، چه در عراق یا افغانستان یا یمن یا هرجای دیگر در خاورمیانه» هشدار داد، تصمیم گرفت دوشنبه ۱۳ مه به بروکسل برود تا با مسئولان آمریکایی درباره «مسائل فوری» متعلق به ایران گفت‌وگو کند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، یک منبع مسئول در وزارت امور خارجه آمریکا با اعلام این خبر گفت که پومپئو سفر خود به مسکو را در جریان سفرش به روسیه لغو کرد و قرار است تنها در استراحتگاه تابستانی سوچی با ولادیمیر پوتین رئیس‌جهوری و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کند.

پیش از این پومپئو در مصاحبه با شبکه خبری CBS گفته بود که استقرار جنگ‌افزارهای بیشتر در منطقه، در واکنش به گزارش‌های اطلاعاتی درباره حملات احتمالی ایران و با هدف دفع این حملات و پاسخ به آن در صورت ضرورت صورت می‌گیرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy