Friday, May 17, 2019

صفحه نخست » اظهارات معنادار تخت روانچی درباره انتقال موشک‌های ایران به خلیج فارس

cbs_051618.jpgرادیو بین المللی فرانسه - مجید تخت روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، درباره تصاویری که اخیرا از انتقال موشک‌های ایران به قایق‌های جنگی در خلیج فارس منتشر شده واکنش نشان داد.

او پنجشنبه ٢۶ اردیبهشت/ ١۶ مه در گفت‌وگو با شبکه خبری "سی‌ بی‌ اس" آمریکا، با وجود اینکه اخبار منتشر شده در این زمینه را «اطلاعات جعلی» خواند، اما چنین انتقالی را تکذیب نکرد. وی فقط گفت که ایران هنوز این موشک‌ها را «شلیک نکرده» است، و تأکید کرد: «ما موشک‌های قایق‌های کوچک را استفاده نکرده‌ایم».
با این حال این نماینده جمهوری اسلامی گفت که تا زمانی که آمریکایی‌ها «نمی‌توانند این اطلاعات را به اشتراک بگذارند، ما این اطلاعات را به عنوان اطلاعات جعلی می‌نامیم».

مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

دو روز پیش، روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز"، نوشت که تصاویر فضایی از بارگیری موشک در قایق‌های کوچک نظامی ایران در خلیج فارس، علت اصلی نگرانی کاخ سفید از خطر تهدید ایران و نیروهای تحت حمایت این کشور بر علیه مواضع آمریکا در منطقه بوده است.


"نیویورک تایمز" به نقل از ٣ مقام آمریکایی که مایل به فاش شدن نام خود نبوده‌اند، نوشته است که تصاویر فضایی از بارگیری موشک در شناورهای کوچک نظامی ایران، هراس آمریکا را از به مخاطره افتادن خطوط کشتیرانی در منطقه و نیز احتمال وقوع عملیاتی بر علیه ناوها و پایگاه های نظامی این کشور توسط ایران در خلیج فارس برانگیخت.


این ٣ مقام آمریکایی به "نیویورک تایمز" گفته‌اند که این تصاویر فضایی، گونه‌ای دیگر از خطر تهدید ایران و احتمال آمادگی این کشور برای حمله بر علیه مواضع آمریکا را نشان می دادند که باعث شد دولت واشنگتن در مقابله با این تهدید، حضور نظامی خود را در منطقه تقویت کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy