Wednesday, May 22, 2019

صفحه نخست » انتشار ویدیویی از رزمایش شناورهای جنگی نیروی دریایی آمریکا در دریای عرب

razmayesh.jpgالعربیه - تیم تماس وابسته به وزارت امور خارجه آمریکا در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر، ویدیویی از رزمایش مشترک نیروهای دریایی آمریکا در دریای عرب را منتشر کرد که ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن این عملیات را هدایت می‌کند.

در پستی که این ویدیو را منتشر کرده نوشته شده است: «ناو هواپیمابر آمریکایی آبراهام لینکلن، تیم ماموریت‌های تهاجمی و کشتی هجومی آبی خاکی کیراساج، دست به عملیاتی مشترک در دریای عرب به منظور افزایش توان رزمی و آمادگی دریایی با هدف مهار اقدام‌های بر هم زننده ثبات که نیروها و منافع ایالات متحده را در منطقه تهدید می‌کند زدند».

این رزمایش در حالی برگزار شد که تنش‌ها میان واشینگتن و تهران تا جایی بالا رفته که آمریکا اقدام به ارسال یک ناو هواپیمابر و تعدادی بمب‌افکن بی-۵۲ برای مقابله با تهدیدهای احتمالی ایران به منطقه فرستاده است.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا دوشنبه ۲۰ مه تاکید کرد چنانچه ایران تلاش کند علیه منافع ایالات متحده در خاورمیانه اقدام کند، با «نیرویی بزرگ» مواجه خواهد شد.

پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) شامگاه سه‌شنبه ۲۱ مه گفت که دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری ایالات متحده، به دنبال جنگ با ایران نیست بلکه می‌خواهد این کشور را مهار کند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، سخنان شاناهان در جمع خبرنگاران پس از جلسه غیر علنی کنگره مطرح شد که در آن مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا گزارشی درباره تحولات مرتبط با ایران ارائه داد.

شاناهان گفت: «ما در آستانه جنگ نیستیم».

او همچنین از آن‌چه «خنثی کردن تهدیدهای ایران» نامید سخن گفت و افزود این دستاورد «در نتیجه حرکت نیروهای آمریکایی در هفته‌های اخیر حاصل شد که شامل استقرار ناوهواپیمابر و بمب‌افکن‌ها در آب‌های خلیج بود».

شاناهان با بیان این‌که «جلوی حملات علیه نیروهای آمریکایی را گرفتیم»، ادامه داد: «در این مرحله بر روی جلوگیری از ارزیابی‌های اشتباه ایران تمرکز داریم. ما خواهان تشدید تنش نیستیم».

مطالب بیشتر در سایت العربیه

پیش از این کنگره آمریکا اعلام کرده بود که ترامپ توضیح داده جنگ نمی‌خواهد اما گزینه نظامی را نیز کنار نمی‌گذارد.

این موضع کنگره پس از آن بیان شد که اعضایش در جریان گزارش مایک پومپئو وزیر امور خارجه درباره «تهدیدهای ایران» قرار گرفتند. پومپئو تاکید کرده که سیاستی برای آغاز جنگ وجود ندارد اما «ایلات متحده بر هر تهدیدی از سوی ایران پاسخ خواهد گفت».

یکی از اعضای کنگره که خواسته نامش فاش نشود گفت: «پومپئو درباره حملاتی که گروه‌های مورد حمایت ایران در یمن و سعودی انجام داده‌اند پرسید».

پومپئو پیش از این گفته بود احتمال دست داشتن ایران در حملات اخیر در خلیج، بسیار زیاد است.

به گزارش خبرگزاری رویترز پومپئو ادامه داد: «با توجه به همه تنش‌هایی که در یک دهه اخیر در منطقه دیدیم و شکل این حملات، به نظر می‌رسد احتمال این‌که ایران عامل این حملات باشد، بسیار بالا است».

ریاض ایران را به صدور فرمان حمله پهپادی به دو ایستگاه پمپاژ نفت در سعودی متهم کرد.

شبه‌نظامیان حوثی که از سوی ایرام پشتیبانی می‌شوند، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفتند.

این حمله دو روز پس از آن صورت گرفت که چهار کشتی از جمله دو نفت‌کش سعودی در آب‌های امارات متحده عربی، در معرض حمله خرابکارانه قرار گرفتند.

روز یکشنبه ناوگان پنجم آمریکا مستقر در بحرین اعلام کرد که کشورهای شورای همکاری خلیج «گشت‌های امنیتی پر شمار» در آب خلیج را برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی ایران آغاز کردند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy