Wednesday, May 22, 2019

صفحه نخست » گلرخ ایرایی خبر قطع دست همسرش آرش صادقی در زندان را تکذیب کرد

arash_sadeghi.jpgخبرنامه گویا - گلرخ ایرایی چهارشنبه یکم خرداد در صفحه توئیتر خود نوشت با همسرش آرش صادقی، زندانی سیاسی، ملاقات کرده است. او خبر قطع دست آرش صادقی را که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود تکذیب کرد و نوشت: «بیان واقعیتی که جمهوری اسلامی بر فعالین سیاسی تحمیل می‌کند کافی‌ست، نیازی به انتشار کذب نداریم.»

روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی عکسی از آرش صادقی منتشر شد که در آن دست او بسته شده بود. در کنار عکس نوشته شده بود که آرش دست راست خود را به‌دلیل بی‌توجهی زندانبان از دست داد.

آرش صادقی زندانی سیاسی، فعال حقوق دانشجویان و مدافع حقوق بشر و دانشجوی اخراجی دانشگاه علامه طباطبایی تهران است. او برای اولین بار در ۱۸ تیر ۱۳۸۸ در مقابل دانشگاه علامه به همراه تعدادی از دانشجویان معترض به نتایج انتخابات ۸۸ توسط اطلاعات بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد و پس از ۹۰ روز بازداشت، به قید کفالت آزاد گردید. پس از آن در زمانی که موقتا از زندان آزاد بود، ماموران برای بازداشت وی به خانه‌اش یورش بردند که همین امر موجب سکته و در نهایت فوت مادر آرش صادقی شد.صادقی در دادگاه انقلاب به ۱۵ سال حبس محکوم شد و با لازم الاجرا شدن حکم ۴ سال حبس تعلیقی، جمعا ۱۹ سال حکم زندان دارد.

گلرخ ایرایی نیز برای نوشتن داستانی منتشرنشده درباره سنگسار، باحکمی غیابی، به ۶ سال زندان محکوم شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy