Thursday, May 23, 2019

صفحه نخست » بشار اسد در سفر به ایران با رئیس سازمان اطلاعات ترکیه دیدار کرده بود

assad_turkey.jpgالعربیه - پس از مرور بیش از دو ماه از سفر جنجال برانگیز بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه به تهران و دیدارهایش با مقام‌های ایران، اکنون ابعاد بیشتری از این سفر فاش شده است.

بنا بر برخی گزارش‌ها، اسد در این سفر با هاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات ترکیه دیدار کرد؛ این در حالی است که عدم اطلاع و حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در دیدارهای اسد با مقام‌های ایرانی، باعث جنجال و حتی استعفای ظریف شد؛ استعفایی که پذیرفته نشد.

در این سفر که به گفته مقام‌های ایرانی با هماهنگی قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران صورت گرفت، اسد با علی خامنه‌ای رهبر و حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

اکنون خبرگزاری دولتی ایران (ایرنا) به نقل از پایگاه خبری سون داکیکا گزارش داده است که بشار اسد تا کنون دو بار با هاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات ترکیه (میت) دیدار داشته؛ دیدار نخست در تهران بود و دیدار دوم در منطقه مرزی کسب واقع میان سوریه و ترکیه.

بنا بر این گزارش، در این دیدارها بشار اسد از تمایل خود برای دیدار با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری سوریه سخن گفته است. البته این گزارش می‌افزاید که اسد گفته است: «با اردوغان به شرطی دیدار می‌کنم که حاکمیت ملی سوریه خدشه دار نشود».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy