Thursday, May 23, 2019

صفحه نخست » ترزا می، نخست وزیر بریتانیا احتمالا فردا استعفا می‌دهد

May.jpgدویچه وله - روزهایی که در آنها انتخابات پارلمان اروپا برگزار می‌شوند، احتمالا روزهای پایانی نخست وزیری ترزا می در بریتانیا نیز هستند. هر روز نمایندگان بیشتری از او روی برمی‌گردانند. می احتمالا فردا استعفای خود را اعلام می‌کند.

به گزارش روزنامه تایمز چاپ لندن، ترزا می، نخست وزیر بریتانیا در آستانه کناره‌گیری است. این روزنامه نوشته است که خانم می قصد دارد جمعه ۳ خرداد (۲۴ مه) استعفای خود را اعلام کند و راه را برای فرد دیگری در مقام ریاست حزب محافظه‌کار و ریاست دولت باز نماید. البته خانم می به خدمت خود به عنوان نخست وزیر ادامه خواهد داد تا حزب محافظه‌کار فرد دیگری را به جای او انتخاب کند. این کار در دو مرحله انجام می‌شود و نهایتا ۱۲۵ هزار عضو حزب محافظه‌کار بریتانیا میان دو نامزد یکی را برمی‌گزینند.

واکنش‌های تحقیرآمیز نسبت به می در پارلمان

روز پنج‌شنبه ۲ خرداد (۲۳ مه) خانم می با گراهام برادی، رئیس کمیسیون ۱۹۲۲ حزب محافظه‌کار ملاقات می‌کند. این کمیسیون مسئول سازماندهی انتخابات برای تعیین رهبر بعدی حزب است. ترزا می باید در این دیدار زمان کناره‌گیری خود را اطلاع دهد. در غیر این صورت احتمال رای عدم اعتماد درون حزبی و اخراج او از حزب وجود دارد.

مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

این در حالی است که خانم می قصد دارد روز جمعه طرح جدید خود برای خروج از اتحادیه اروپا را به بحث بگذارد. او در شرایطی دست به این اقدام می‌زند که سه تلاش قبلی‌اش در این زمینه شکست خورده و این بار نیز نشانه‌ای از احتمال موفقیت برای او به چشم نمی‌خورد.

ترزا می روز چهارشنبه اول خرداد (۲۲ مه) در پارلمان بریتانیا از طرحی برای برگزاری یک رفراندم جدید درباره خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) سخن گفت. اما واکنش‌‌ها نسبت به این طرح به شدت تحقیرآمیز بود و برخی نمایندگان با صدای بلند از او خواستند کنار رود.

در پایان نیز آندریا لدسام، مسئول امور دولت در پارلمان در اعتراض به این کار استعفا داد. از نظر آندریا لدسام طرح برگزاری یک همه پرسی تازه حرکتی "تفرقه انگیز با تبعات خطرناک" است. سرویس جهانی بی بی سی از احتمال استعفای اعضای دیگری از کابینه ترزا می خبر داده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy