Saturday, May 25, 2019

صفحه نخست » جزئیاتی درباره نیروهایی که ترامپ به منطقه خاورمیانه اعزام خواهد کرد

Pentagon.jpg العربیه - وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» جمعه ۲۴ ماه مه اعلام کرد که از میان ۱۵۰۰ تن نیروهای اضافه‌ای که قرار است به دستور دونالد ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده به منطقه خاورمیانه اعزام شوند ۹۰۰ تن تازه‌نفس و ۶۰۰ تن دیگر نیروهایی‌ هستند که با تمدید ماموریت‌های‌شان در منطقه خواهند ماند.

بنا به اعلام پنتاگون، نیروهای اضافه شامل تعدادی از مهندسان و افرادی با تخصص‌های مدیریت سامانه‌های موشکی پاتریوت و هواپیماهای شناسایی هستند.

پنتاگون افزود که هیچ‌گونه نیروهای اضافی در عراق یا سوریه مستقر نخواهد شد و نیروهای اعزامی دارای ماموریت دفاعی هستند که همزمان با ادامه تهدیدهای ایران، به منطقه اعزام می‌شوند.

نیروهای اضافه آمریکایی شامل هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین و گروهی از جنگنده‌های بمب‌افگن دورپرواز و گردان سامانه موشکی پاتریوت و مهندسان نظامی هستند.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا جمعه پیش‌ از این از موافقتش با طرح اعزام ۱۵۰۰ تن از سربازان آمریکایی اضافی به منطقه خاورمیانه خبر داده بود.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که ارسال این سربازان جدید یک «اقدام پیشگیرانه» است و حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه با هدف محافظت [از نیروها و منافع آمریکا] انجام می‌شود و این گروه از سربازان یک گروه «نسبتا کوچک» هستند.

مقامات آمریکایی به خبرگزاری آسوشیتد پرس گفتند که این موضوع پس از برگزاری یک نشست در کاخ سفید برای بررسی پیشنهادات پنتاگون در زمینه تقویت حضور آمریکا در خاورمیانه، به سنای آمریکا اطلاع داده شد.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

براساس نسخه‌ای از این اعلامیه که به دست آسوشیتدپرس رسیده، تعداد این نیروهای اضافی به حدود ۱۵۰۰ نفر می‌رسد و در هفته‌های آینده در منطقه مستقر خواهند شد و ماموریت اصلی آنها دفاعی خواهد بود.

بر همین اساس حمایت از نیروهای آمریکایی موجود در منطقه و تضمین آزادی عبور و مرور دریایی از جمله ماموریت‌های این گروه جدید از سربازان خواهد بود.

دو منبع آمریکایی به رویترز گفتند که این نیروها در تقویت مواضع آمریکا در منطقه کمک خواهند کرد. گفته می‌شود بخشی از این نیروها، نیروهای واحدهای مهندسی خواهند بود.

پیش از این یک مقام بلندپایه آمریکایی به العربیه گفته بود که در سایه بالا گرفتن تنش سیاسی ونظامی میان تهران و واشنگتن، ترامپ با ارسال نیرو‌های اضافی به خاورمیانه موافقت کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy