Wednesday, May 29, 2019

صفحه نخست » اولین مصاحبه نجفی بعد از قتل میترا استاد

najafi33.jpgاخبار تکمیلی:

محمدعلی نجفی شهردار پیشین تهران به قتل همسرش اعتراف کرد

ایران اینترنشنال - محمدعلی نجفی، شهردار پیشین تهران، با مراجعه به پلیس آگاهی تهران به قتل همسرش میترا استاد اعتراف کرد.

محمد شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران عصر سه‌شنبه هفتم خرداد با بیان این خبر گفت:‌«نجفی با اعتراف به قتل همسرش، انگیزه خود را از ارتکاب جنایت، اختلافات خانوادگی مطرح کرده است.»

این در حالی است که علیرضا لطفی، رییس پلیس آگاهی تهران، گفت نجفی دستگیر شده است. او افزود شهردار پیشین پایتخت در اظهاراتش «مدعی شده بود که قصد داشته تا خود را به پلیس آگاهی معرفی کند و شاید به همین دلیل به محدوده خیابان وحدت اسلامی آمده بود که دستگیر شده است».

بابک نمک‌شناس، رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران، پیش‌تر گفته بود جسد خانم استاد «در حمام در حالی که مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود» پیدا شده است.

اولین مصاحبه نجفی بعد از قتل میترا استاد:

به گفته او، «ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز راننده خانوادگی به همراه پسر مقتول و دختر آقای نجفی وارد منزل شده و با جسد همسر شهردار اسبق تهران در حمام »روبه‌رو می‌شوند.

نمک‌شناس علت اصلی مرگ را «اصابت گلوله به قسمت سینه» عنوان کرده و گفته بود «آثار شلیک چند گلوله دیگر هم در محل مشاهده شده است.»

حضور چشم گیر پلیس در محل حادثه

police-mitraostad.jpg_1058080.jpegصبح روز سه‌شنبه، شهریاری به رسانه‌های ایران گفته بود که استاد در خانه مسکونی خود در منطقه سعادت‌آباد به ضرب گلوله به قتل رسیده است.

ایسنا در گزارشی نوشته بود آپارتمان محل وقوع قتل «متعلق به همسر نجفی» بوده و پس از بررسی صحنه جرم «با دستور مقام قضائی جسد به پزشکی قانونی منتقل شده» است. به نوشته این خبرگزاری، محمدعلی نجفی تا ساعت ۱۴:۴۶ به وقت محلی، «در محل حاضر نشده است».

به گزارش رسانه‌های ایران، آپارتمان محل وقوع قتل، در طبقه هفتم برجی واقع در بلوار خوردین سعادت‌آباد است.

پس از انتشار خبر قتل همسر پیشین نجفی، پریسا صالحی، خبرنگار «انصاف‌نیوز» در توییتر نوشته بود: «دیروز [دوشنبه] زن دوم نجفی زنگ زد انصاف و میخواست باهامون مصاحبه کنه، امروز قرار بود بیاد دفتر، همین امروز به قتل رسید.» یک خبرنگار دیگر این سایت خبری نیز گفته که میترا استاد قصد داشته درباره «زندگیش با نجفی» با این سایت خبری گفت‌وگو کند.

resized_974179_711.jpgیک سال پیش و پس از استعفای جنجالی نجفی، از سمت شهرداری تهران، که دلیل آن «بیماری» خوانده شده بود، موضوع ازدواج او با میترا استاد علنی و عکس‌هایی از این دو منتشر شد.

میترا استاد حدود سی سال از محمدعلی نجفی که اکنون ۶۸ سال دارد، جوان‌تر بود.

کلیپی در باره "لورفتن فساد مالی واخلاقی" نجفی شهردار تهران که سال پیش منتشر شد:

در حالی که شایعاتی درباره صیغه‌ای یا عقدی بودن همسر دوم نجفی مطرح شده بود، استاد با رسانه‌های ایران گفت‌وگو کرد و ضمن رد «روابط نامشروع»، گفت که «همسر عقدی» نجفی است.

او گفت: «یک عده می‌گویند اینها طلاق می‌گیرند و اختلاف سنی دارند، این حرف‌ها چیست؟ این سخنان را می‌گویند تا به زعم خود برای تخریب دکتر نجفی نظرها را جلب کنند. متاسفانه به من تهمت زدند که من زن صیغه‌ای دکتر نجفی هستم در حالیکه من عقدنامه دارم و حتی اگر صیغه هم باشد هیچ مشکلی نداشت.»

استاد همچنین کلیپی را که در آن او به گرفتن رشوه متهم شده بود، جعلی دانست.

محمدعلی نجفی، از سیاست‌مداران باسابقه در جمهوری اسلامی ایران است که در دولت‌های میرحسین موسوی و اکبر هاشمی رفسنجانی، وزارت آموزش و پرورش و در دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی، ریاست سازمان برنامه و بودجه را بر عهده داشت.

ويديويى از داخل ساختمان محل قتل:

سخنان مقام قضایی:

میترا استاد درباره ازدواج با نجفی چه گفته بود؟

میترا استاد که امروز به قتل رسید، پاییز سال گذشته و بعد از ازدواج با محمدعلی نجفی و حواشی پیرامون آن گفت وگویی با سایت امید مردم داشت. مهم ترین بخش‌های این گفت‌وگو را در ادامه بخوانید.

* هر انسانی یک زندگی خصوص دارد؛ چه آقای دکتر نجفی و چه هر شخصیت دیگری ؛درست نیست با کسی که واقعا اینقدر برای کشور و نظام زحمت کشیده است ،اینطوری رفتار کنند؛ با تمسخر صحبت کنند که ایشان چرا ازدواج کرده است .

* یه عده می گویند طلاق می گیرند و اختلاف سنی دارند، این حرف ها چیست؟ این حرف ها را می زنند تا به زعم خود برای تخریب دکتر نجفی نظرها را به خود جلب کنند، متاسفانه به من تهمت زدند که من زن صیغه ای دکتر نجفی هستم در حالیکه من عقد نامه دارم و حتی اگر صیغه هم باشد هیچ مشکلی نداشت.

* به ما تهمت زدند که ایشان روابط نامشروع داشته است، من قول می دهم به همه مردم تا الان من هیچ چیز بدی از دکتر نجفی ندیدم ؛اگر رسانه ای که ادعای شفاف سازی دارد و به همسر من تهمت زده اند که رابطه نامشروع داشته ،من می گویم؛ اولا ایشان شاکی خصوصی ندارد و در ضمن من خودم قول می دهم اگر هر مشکلی بود ؛شفاف سازی کنم؛ ولی حق دیگران نیست در حریم زندگی خصوصی ما وارد شوند.

* تقریبا چند ماه پیش یک کلیپ در خارج از کشور ساخته شد که صداهای من را تقطیع کرده اند و بریده بریده به هم وصل کرده اند تا مرا تخریب کنند در حالیکه واقعیت چیز دیگری بود.

* تمام حساب های بانکی من و آقای دکتر نجفی قابل بررسی است و اینقدر شفاف هستیم بیایند بررسی کنند.ما هیچ چیز سیاهی در زندگی نداریم.

* آقای دکتر نجفی از من خیلی محترمانه خواستگاری کردند و من هم بعد از مشورت با خانواده به ایشان جواب مثبت دادم، این زندگی سر گرفته است، دلیلی ندارد که عده ای دنبال حواشی باشند؛ هر موضوعی و مسئله ای پیش بیاید با مدرک و سند از آقای دکتر نجفی در رسانه ها اعلام می کنم؛ ما اردیبهشت 97 با هم ازدواج کردیم و متاسفانه بر اساس عکس زناشویی ما گفته اند چون رابطه نامشروع داشته با او ازدواج کرده است.

تهمت زننده ها را به خدا واگذار می کنیم. واقعا اگر مردم منتظر اتفاقی هستند؛ هر مسئله ای از طرف آقای نجفی بعنوان خلاف باشد، من در رسانه ها اعلام می کنم.

رسانه‌ها: نجفی، شهردار سابق تهران به اتهام قتل همسر دومش تحت تعقیب قرار گرفت

العربیه - برخی خبرگزاری‌های ایرانی گزارش داده‌اند که محمد علی نجفی شهردار اسبق تهران و مشاور حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران، به عنوان مظنون اصلی قتل همسر دومش تحت تعقیب قرار گرفته و متواری شده است.

سایت رجانیوز نوشت طبق تحقیقات اولیه پلیس و بررسی دوربین‌های مداربسته برج محل وقوع قتل میترا استاد همسر دوم شهردار اسبق تهران، دستور بازداشت اولین مظنون قتل صادر شده و پس از صدور این حکمپ، محمد علی نجفی متواری شده است.

خبرگزاری فارس هم مدعی شده است: «شواهد نشان می‌دهد محمد علی نجفی به عنوان مظنون اصلی قتل همسرش شناسایی شده و تحت پیگرد قضایی قرارگرفته است».

پس از انتشار خبر قتل میترا استاد (میترا نجفی)، خبرنگاران روزنامه اصلاح‌طلب انصاف نیوز، از تماس تلفنی قبلی میترا استاد با این روزنامه خبر دادند و نوشتند که او قصد داشته در همین روز (سه‌شنبه) با انصاف نیوز مصاحبه کند.

خبرگزاری رکنا هم مدعی شده است: «نجفی صبح امروز در دوربین آسانسور محل قتل همسر دومش دیده شده است و قویترین مظنون برای این قتل است».

بنا بر این گزارش: «قتل در آپارتمانی در طبقه هفتم برج و درحالی رخ داد که میترا درحال استحمام بود. او با دو گلوله به قلبش از پای درآمد. پلیس با توجه به این‌که همزمان با قتل این زن، نجفی شهردار در فیلم آسانسور برج دیده شده، او را به عنوان قوی‌ترین مظنون شناسایی کرده است».

این خبرگزاری افزوده است: «اما پلیس با مراجعه به خانه دختر نجفی در ولنجک، متوجه فرار او شده است و یادداشتی از خود برجای گذاشته که در اختیار بازپرس پرونده است».

تا کنون هیچ مقام رسمی این اطلاعات را تایید نکرده است.

پیش از این محمد علی نجفی درباره قتل همسرش به خبرگزاری فارس گفته بود: «این پرونده در حال بررسی است».

مطالب بیشتر در سایت العربیه

وی درباره این‌که آیا با فرد یا افرادی درگیری داشته یا به فردی مظنون است گفت: «اجازه بدهید تحقیقات انجام شود».

شهردار اسبق تهران درباره این‌که آخرین بار چه زمانی همسرش را دیده است، گفت: «من الان مشغول کاری هستم و نمی‌توانم صحبت کنم».

میترا استاد همسر دوم محمد علی نجفی شهردار اسبق تهران سه‌شنبه ۲۸ مه به ضرب گلوله کشته شد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، این خبر را شهریاری سرپرست دادسرای امور تهران اعلام کرد.

برپایه این گزارش، میترا نجفی در منزل مسکونی خود در منطقه سعادت‌آباد تهران به قتل رسیده است.

شهریاری درباره آلت قتاله گفت: «این زن جوان به علت اصابت گلوله در خانه‌اش به قتل رسیده است».

پریسا صالحی خبرنگار سایت انصاف نیوز در توئینی نوشت که قرار بود امروز میترا نجفی با این سایت مصاحبه کند.

دیروز زن دوم نجفی زنگ زد انصاف و میخواست باهامون مصاحبه کنه، امروز قرار بود بیاد دفتر، همین امروز به قتل رسید.

ازدواج محمد علی نجفی با همسر دومش در فضای سیاسی ایران جنجالی شد بسیاری از ناظران، این ازدواج را دلیل استعفای نجفی از شهرداری تهران دانستند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy