Saturday, Jun 1, 2019

صفحه نخست » استقرار موشک و پدافند هوایی در اطراف مقبره خمینی، برای مقابله با تهدیدات احتمالی

missiles_060119.jpgرادیو فردا - فرمانده سپاه تهران اعلام کرد که در مراسم سالگرد فوت آیت‌الله خمینی در آرامگاه او «سامانه‌های پدافند هوایی و موشک‌های هاگ آماده مقابله با هرگونه تهدیداتی است».

این مراسم هر ساله با سخنرانی رهبر جمهوری اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا یزدی روز شنبه، ۱۱ خرداد، با اشاره به ماموریت قرارگاه پدافند هوایی در تامین امنیت هوایی مراسم امسال گفت که «سامانه‌های پدافند هوایی و موشک‌های هاگ آماده مقابله با هرگونه تهدیداتی است».

ایران موشک‌های ضدهوایی هاک را قبل از انقلاب از آمریکا خریداری کرده بود و در دوره جنگ ایران و عراق یکی قوی‌ترین سیستم‌های پدافند هوایی به شمار می‌رفت.

سال ۸۹ نیز ابوالفضل فرمهینی، معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا، گفته بود که این قرارگاه یک موشک ضدهوایی «هاگ» را در نزدیکی مجموعه رآکتور اتمی اراک آزمایش کرده است.

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

فرمانده سپاه تهران به دلیل استقرار سامانه‌های پدافند هوایی و موشک‌های هاک در مراسم سالگرد آیت‌الله خمینی اشاره نکرده است.

اما در ماه‌های اخیر و پس از گمانه‌زنی‌ها درباره جنگ احتمالی ایران و آمریکا تغییرات در ساختار نیروهای مسلح ایران از سوی تحلیل‌گران با دقت بیشتری دنبال می‌شود. از جمله این تغییرات، تغییر در ساختار پدافند هوایی ارتش و سپاه پاسداران است.

آقای یزدی روز شنبه همچنین گفت که علت حضور قرارگاه پدافند هوایی و سیستم‌های جنگ الکترونیک در مراسم سالگرد آیت‌الله خمینی «مبارزه با ریز پرنده‌ها به دلیل احتمالاتی بوده که پیش‌بینی شده است».

وی اضافه کرد: «تاکنون گزارشی از پرواز این نوع پرنده‌ها نداشتیم، اما با استقرار سامانه‌های پدافندی علاوه‌ بر تامین امنیت، توانمندی و توانایی خود را در معرض نمایش خواهیم گذاشت.»

از سال ۹۵ سپاه پاسداران پرواز انواع پهپاد از جمله «کوادکوپترها و هلی‌شات‌های شخصی و خصوصی» در تهران را ممنوع اعلام کرده است.

در دی‌ماه همان سال مقامات امنیتی در دو مورد جداگانه خبر دادند که یک پرنده بدون سرنشین فیلمبرداری وارد منطقه «پرواز ممنوع» شده بود و پدافند هوایی به آن شلیک کرده است.

آقای یزدی روز شنبه همچنین گفت: «به کسانی که ممکن است تصور کنند می‌توانند اخلالی در نظم و امنیت مراسم امسال داشته باشند توصیه می‌کنم که وقت خود را هدر ندهند؛ چرا که نیروهای امنیتی با اقتدار با هر موردی برخوردی جدی خواهند داشت.»

وی توضیح بیشتری درباره سخنان خود نداده است.

ساختمان مجلس و آرامگاه آیت‌الله خمینی روز ۱۷ خرداد ۹۶ هدف حملاتی قرار گرفت که گروه حکومت اسلامی (داعش) مسئولیت آنها را بر عهده گرفت. در این حمله ۱۷ تن کشته و بیش از ۵۰ تن نیز زخمی شدند.

از آن پس حفاظت از مراسم‌های رسمی و ساختمان‌های نهادهای حکومتی در ایران شدیدتر شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy