Saturday, Jun 1, 2019

صفحه نخست » کاهش ۷۰ درصدی صادرات نفت ایران در ماه مه

naft.jpgالعربیه - صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران در ماه مه به ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار بشکه در روز رسید که کاهشی ۷۰ درصدی را نشان می‌دهد.

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از تحلیل ‌ران شرکت مشاوره اف جی‌ای گزارش داده که کاهش ۷۰ درصدی صادرات نفت و میعانات گازی ایران مقایسه با شاخص متوسط چهارماهه نخست سال ۲۰۱۹ است.

بنا بر این گزارش، ایران در چهار ماهه نخست سال ۲۰۱۹، روزانه به طور متوسط ۱. ۵ میلیون بشکه نفت و میعانات گازی صادر کرده بود.

اف جی‌ای همچنین پیش بینی کرده که احتمال دارد حجم صادرات نفت و میعانات گازی ایران با کمی افزایش روزانه به ۴۰۰ تا ۵۰۰ بشکه برسد زیرا برخی زیرا گزارش‌هایی از اقدمات برخی کشورها برای دور زدن تحریم‌های اعمال شده علیه ایران به دست آمده است.

کاهش صادرات نفت ایران به دلیل تحریم‌های سختی است که ایالات متحده آمریکا علیه تهران اعمال کرده است. این تحریم‌ها در پی خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران (برجام) اجرا می‌شود.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

این توافق سال ۲۰۱۵ میان ایران و گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین، پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان امضا شد. برپایه این توافق در برابر محدود شدن برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور لغو یا تعلیق شد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا اما این توافق را که در دوره ریاست‌جمهوری باراک اوباما منعقد شده بود، «ضعیف» می‌داند و خواستار مذاکره بر سر توافقی تازه است. از این رو دستور خروج از توافق و از سرگیری تحریم‌های ایران را صادر کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy