Thursday, Jun 6, 2019

صفحه نخست » فراز و فرود نرخ دلار از سکه طلا پیشی گرفت

arz.jpgیورونیوز - طی ۷۷ روز ابتدای سال ۱۳۹۸ خورشیدی نوسان نرخ فروش دلار آزاد از افت و خیز قیمت تمام سکه طلا در بازار ایران پیشی گرفت.

در فاصله آغاز سال ۱۳۹۸ تا روز ۱۹ اردیبهشت ماه گذشته، قیمت هر دلار آمریکا در برابر ریال ایران حدود ۱۷.۲ درصد افزایش یافت.

این افزایش سپس روند تعدیل به خود گرفت و تا پایان معاملات روز ۱۳ خردادماه به صفر رسید. بدین ترتیب نرخ دلار در برابر ریال ایران به بهای آغاز معاملات بازار آزاد ایران در ابتدای سال ۱۳۹۸ رسید.

j1.jpg

در مقابل قیمت هر قطعه تمام سکه طلا از ابتدای فروردین ماه تا روز معاملاتی ۱۹ اردیبهشت ماه حدود ۱۱.۴ درصد بالا رفت و اوج ۵ میلیون و ۱۶۰ هزارتومانی را ثبت کرد. همزمان با آغاز روند نزولی قیمت دلار آمریکا، بهای سکه طلا هم کاهش یافت ولی این افت تا پایان مبادلات روز ۱۲ خردادماه به ۱۱.۹ درصد رسید.

بدین صورت بهای تمام سکه طلا از قیمت ابتدای سال ۱۳۹۸ پایین‌تر رفت.

j2.jpg

البته قیمت سکه طلا افزون بر دلار متاثر از نرخ جهانی طلا نیز هست. اما در فاصله دو ماه و نیمی که از سال ۱۳۹۸ می‌گذرد، قیمت جهانی طلا نیز ابتدا از حدود هزار و ۳۲۰ دلار برای هر اونس تا هزار و ۲۷۰ دلار کاهش یافت و جهش روز چهارشنبه این نرخ تا هزار و ۳۴۰ دلار نیز در روزی رخ داد که بازار ایران تعطیل بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy