Thursday, Jun 6, 2019

صفحه نخست » برای مواجهه با تحریمهای «بیسابقه» اقتصادی، ایران به درودیوار میزند

isr_060619.jpgتایمز اسرائیل - رئیس اطلاعات ارتش اسرائیل روز چهارشنبه گفت علت تهاجمهای ماه گذشته به تاسیسات نفتی که به جمهوری اسلامی منتسب است، و تصمیم اخیر تهران به افزایش غنی سازی اورانیوم، تحریمهای سنگین اقتصادی بر ایران و پیامدهای ویرانگر مالی است.

تامیر هیمن گفت جهاد اسلامی بیش از حماس احتمال شروع جنگ در غزه را دارد، به خودستایی گفت اطلاعات اسرائیل از برنامه موشکی حزب الله بیش از نصرالله است.

رئیس اطلاعات ارتش روز چهارشنبه گفت علت تهاجمهای ماه گذشته به تاسیسات نفتی که به جمهوری اسلامی منتسب است، و تصمیم اخیر تهران به افزایش غنی سازی اورانیوم، تحریمهای سنگین اقتصادی بر ایران و پیامدهای ویرانگر مالی است.

سرلشگر تامیر هیمن در کنفرانس مرکز میراث اطلاعاتی تل آویو در بخشی از نمایشگاه دفاعی اسرائیل، گفت «ایران زیر فشارهای فزاینده است که این کشور را به اقداماتی مرتبط با نفت و مرتبط با پروژه هسته ای این کشور وامیدارد - اگرچه در حال حاضر تغییری در سیاستهای آن دیده نمیشود».

در ۱۵ مه، ایران اعلام کرد در پاسخ به تصمیم سال گذشته ایالات متحده به ترک قرارداد هسته ای ۲۰۱۵، و وضع تحریم های سنگین اقتصاد بر ایران و کشورها و گروههایی که با آن به تجارت بپردازند، برنامه غنی سازی اورانیوم را افزایش میدهد. هفته گذشته، دیدبان آژانس بین المللی انرژی هسته ای گفت ایران در چارچوب محدودیت هایی که طبق قرارداد هسته ای ۲۰۱۵ تنظیم شد، مانده، اگرچه ذخایر اورانیوم غنای کم و آب سنگین آن در حال افزایش است.

وی گفت «تحریمهای بیسابقه بر ایران منجر به تورم شدیدی شده که در تمام زمینه ها احساس میشود، و نیز باعث شده ایران اقداماتی علیه تجارت جهانی نفت انجام دهد».

ماه گذشته چهار نفتکش امارات متحد عربی در خلیج عمان مورد آسیب قرار گرفتند. ایالات متحده و اسرائیل گفتند در این خرابکاری دست ایران در کار بوده، اما تهران تکذیب کرده است.

چند روز پس از آن، حوثی های یمن - شبه نظامیهایی که کمکهای مالی و حمایت چشمگیر از ایران دریافت میکنند - دست به شماری حمله پهبادی علیه تاسیسات نفتی عربستان سعودی زدند.

رئیس اطلاعات ارتش همچنین ارزیابی صمیمانه و غیردیپلماتیک از نقش روسیه در خاورمیانه ارائه کرد و گفت مسکو با حل مشکلاتی که خود به ایجاد آن کمک میکند، جایی برای خود دست و پا میکند.

از ۲۰۱۳ به این سو، روسیه موضعی مسلط در جنگ داخلی سوریه و کلا در خاورمیانه اتخاذ کرده و به مثابه حامی اصلی بشار اسد دیکتاتور و متحد بالفعل حامی دیگر سوریه، ایران، عمل میکند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy